رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران،
رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران گفت: سال گذشته 100 درصد حوادث در شرکت ملی گاز ایران در کشور مربوط به حوزه پیمانکاران بوده است.
کد خبر: ۷۳۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰ 18 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  محمدرضا یوسفی پور در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام اظهار داشت: از این میزان 50 درصد مربوط به پیمانکاران شرکت مهندسی و توسعه، 25 درصد پیمانکاران شرکت های گاز استانی، 12.5 درصد پیمانکاران شرکت انتقال و 12.5 درصد مربوط به پیمانکاران شرکت های پالایشی گاز در کشور بوده است.

وی افزود: شرکت پالایش گاز ایلام در پیشگیری از حوادث و آسیب های انسانی موفق عمل کرده بطوریکه در چند سال گذشته تاکنون هیچ موردی مشاهده نشده است.

یوسفی پور تاکید کرد: شرکت های تابعه شرکت ملی گاز ایران باید از این شرکت الگو برداری کنند چراکه نداشتن حوادث و آسیب های انسانی در پالایشگاه گاز ایلام یک گوهر تابناک است که باید از آن مراقبت ویژه شود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از حوادث و آسیب های انسانی سخت اما ممکن است، افزود: توجه به مسائل ایمنی در شرکت ملی گاز ایران بسیار با اهمیت بوده و با گذشت مدت کوتاهی از سیل اخیر در کشور و مواجهه با مشکلات ناشی از آن، هم اکنون با حضور مسئولان کشوری پدافند غیر عامل و وزارت نفت در پارس جنوبی و مسئولان HSE شرکت ملی گاز در پالایشگاه گاز ایلام مانورهای مختلف با سناریوهای واقعی برگزار و نقاط قوت و قابل بهبود بررسی و ارزیابی می شوند.

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنانش به حوزه محیط زیست پالایشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: شرکت ملی گاز ایران دوستدار محیط زیست است به طوری که گاز شهری را به عنوان یک حامل انرژی از پاک ترین و تمیز ترین سوخت فسیلی به اقصی نقاط کشور انتقال داده است.

یوسفی پور تاکید کرد: در صورت استفاده از سوخت های فسیلی همچون مازوت، نفت و گازوئیل به جای گاز آلودگی های زیست محیطی در کشور افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: صنعت نفت و گاز تنها صنعتی است که دقیقا منطبق با اصول محیط زیست(EIE) است و در تمامی پروژه ها در سطح کشور ارزیابی محیط زیست باید بصورت اجبار انجام شود.

یوسفی پور ادامه داد: در شرکت ملی گاز ایران حتی پیمانکاران باید علاوه بر رعایت الزامات زیست محیطی در فعالیت های خود این موضوع به آنها نیز تکلیف می شود.

وی تصریح کرد: اکثر شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران از سوی سازمان محیط زیست موفق به دریافت درجه های صنعت سبز، لوح زرین و سیمین شده اند که این مهم گواه این است که سازمان محیط زیست با دادن چنین لوح هایی دوستدار بودن این مجموعه را تأیید کرده است.

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران در ادامه گفت: شرکت ملی گاز ایران در امر گاز رسانی، با وجود حوادث طبیعی چون زلزله و سیل های اخیر عملکرد درخشانی داشته است.

مهندس یوسفی پور افزود: در حوادث غیر مترقبه اخیر نه تنها خدمات شرکت ملی گاز ایران از حالت مستمر خارج نشد بلکه در حین بحران و مشکلات حادث شده با سایر دستگاه های خدمات رسان شهری همکاری داشته است.

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران شرکت پالایش گاز ایلام را از لحاظ نیروی انسانی دارای سرمایه هایی توانمند و با تخصصی عنوان کرد و هدف از سفر به استان ایلام را تشریک مساعی و اهتمام مشترک با مجموعه همکاران جهت تقویت و تشدید نقاط قوت در زمینه HSE و کوشش مشترک در بهبود نقاط قابل اصلاح اعلام نمود. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار