رئیس آموزش و پرورش نیشابور:
رئیس آموزش و پرورش نیشابور گفت: طرح مدرسه کاغذی برای نخستین بار در نیشابور اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۷۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 07 August 2015
جواد قوامی نژاد در نخستن سمینار تخصصی آموزش تربیت بدنی در فرهنگسرای آریو مصلی‌نژاد مشهد اظهار داشت: مدرسه کاغذی برای نخستین بار در شهرستان نیشابور در حال ساخت است و از فروش روزانه 16 تن کاغذ زباله در نیشابور منابع آن تامین می‌شود.

وی از پذیرش طرح مدرسه کاغذی در بخش تجربیات برتر وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: ارائه طرح مدرسه کاغذی سبب شد تا مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نیشابور به عنوان ارائه دهنده تجربه برتر در وزارت آموزش و پرورش شناخته شود.

رئیس آموزش و پرورش نیشابور توجه به 4 اصل از سند تحول بنیادین را توجه به سیاست‌های کلان مشارکت دانست و تاکید کرد: توجه به خدا، خود، خلق و خلقت از جمله 4 اصل از سند تحول بنیادین در تبیین سیاست‌های کلان مشارکتی است که با هدف تجمیع مشارکت برای تعلیم و تربیت جامعه دنبال می‌شود.

قوامی‌نژاد طرح 100 دبیرخانه، 100 آموزشگاه را دستاورد 3 برنامه پیش بینی شده عنوان کرد و افزود: طرح 100 دبیرخانه،100 آموزشگاه دستاورد گسترش ابتکار و نوآوری، نظم گرایی و خطرپذیری بوده و در این طرح هر یک از مدارس در اختیار ادارات مختلفی به منظور پیاده سازی برنامه های فرهنگی قرار می‌گیرند.

رئیس آموزش و پرورش نیشابور ظرفیت دانش آموزی را مهمترین گنجینه طرح یاد شده دانست و بیان کرد: ظرفیت دانش آموزی شهرستان نیشابور و با جمعیتی بالغ بر 245 هزار نفر مهمترین گنجینه طرح 100 دبیرخانه، 100 مدرسه است و این جمعیت از برنامه های تعلیمی و بودجه های ادارات خود بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: مبلغ 782 میلیون تومان از محل ادارات شرکت کننده در این طرح جذب مدارس شده و دانش آموزان توانسته اند مخاطبان خوبی برای این ادارات باشند که بیشترین همکاری ها با اداره محیط زیست شهرستان نیشابور بوده است.

قوامی‌نژاد در زمینه تاسیس مدرسه کاغذی با همکاری اداره محیط زیست نیشابور خاطرنشان کرد: مدرسه کاغذی با همکاری اداره حفاظت از محیط زیست نیشابور و به منظور استفاده بهینه از 16 تن کاغذ باطله تولیدی روزانه در این شهر تاسیس می شود.

رئیس آموزش و پرورش نیشابور ادامه داد: کلیه کاغذهای باطله مدارس، اوراق امتحانی، کتب تحصیلی سال های گذشته و غیره به فروش رسید و عواید آن برای ساخت این مدرسه صرف شد و زمین این مدرسه را نیز یک خیر مدرسه ساز به مساحت 2هزار و 500 متر مربع در اختیار آموزش و پروزش نیشابور قرار داد.

وی از ارائه این طرح به معاون حفاظت محیط زیست ریاست جمهوری خبر داد و گفت: این مدرسه از نظر معماری به جذب توریسم توجه ویژه ای داشته و برای تامین سوخت مدرسه نیز از انرژی های پاک استفاده می‌شود و به همین جهت به زودی طرح مدرسه کاغذی در اختیار معاون حفاظت از محیط زیست ریاست جمهوری قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار