در نشست مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی
زمانی قمی استاندار مرکزی گفت: خانم ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در 26 مردادماه سال جاری به استان مرکزی سفر خواهد کرد
کد خبر: ۷۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 07 August 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی زمانی قمی استاندار مرکزی در نشست مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی که در محل استانداری برگزار شد، گفت:ترسیم نقشه راه توسعه استان در تمام بخشها بویژه صنعت و کشاورزی امری ضروری است و باید بر اساس آن عمل شود.

وی اصلی ترین مسئله استان را رکود در توسعه دانست و اظهار کرد: در شرایط تحریم این استان با صدمات زیادی روبرو شد که  باید با ترسیم نقشه راه توسعه استان در همه بخشها از جمله صنعت و کشاورزی و بهره گیری مطلوب از فرصتهای پساتحریم برای بهبود شرایط  تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه زیر ساخت های صنعت در این استان برخلاف آنچه که در بیرون به نظر می رسد بسیار ضعیف است و اکثر شهرک های صنعتی استان دچار مشکل آب و برق هستند، افزود: شناسایی و صیانت از واحدهای تولیدی فعال، رسیدگی به واحدهایی که دچار آسیب شده اند و واحدهای در حال تاسیسی که بدلیل مسائلی همچون تحریم مشکلاتی دارند و تهیه نسخه ای خاص برای رونق آنها، مهمترین اولویت مدیریت ارشد استان است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه دامن زدن به شهرت استان مرکزی در حوزه صنعت، کشاورزی این استان را مهجور واقع کرده است، افزود: این استان در بسیاری از شاخص های کشاورزی دارای وضعیت مناسبی است که این شاخص ها باید احیا شوند.

زمانی قمی با اشاره به تشکیل ستادی هوشمند جهت استفاده از فرصتهای پساتحریم در استان، ادامه داد: پس از توافق هسته ای شرایط فرق کرده است و مدیران باید براساس برنامه ریزی قوی و بدور از روزمرگی عمل کنند.

ایشان با بیان اینکه در شرایط پساتحریم باید برای متمرکز کردن سرمایه گذار خارجی تدبیر کرد، گفت: برای سرمایه گذاری خارجی باید شهرک صنعتی خاص پیش بینی کرد و  تلاش می کنیم تا بخشی از 15 هکتار زمین  منطقه هفتاد قله با طرح در شورای عالی محیط زیست به منطقه حفاظت شده ضمیمه شود و بخشی برای استقرار شهرک جدید صنعتی اراک آزاد شود.

وی با بیان اینکه توسعه استان در گذشته بطور ناموزون بوده و مشکلاتی را ایجاد کرده که در شرایط پساتحریم باید جبران شود، گفت: یکی از نمونه های آن وضعیت منطقه آبگرم محلات است که نظیر آن تنها در فرانسه دیده شده است، اما متاسفانه این منطقه با ارزش با مشکلاتی روبرو شده که باید مرتفع شود.

وی افزود: خانم ابتکار در 26 مردادماه ساجاری به استان مرکزی سفر می کند و  این مشکل طرح و بررسی خواهد شد تا وضعیت تولید و صنعت در این منطقه تعیین تکلیف شود.

زمانی قمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در زمینه فرهنگ و آموزش نیز باید برنامه ریزی های لازم انجام شود، افزود: نبود هماهنگی بین رشته های مراکز دانشگاهی و صنایع مهمترین بیماری مراکز علمی کشور است و باید تدریس رشته ها در این مراکز هماهنگ با صنعت و جامعه انجام شود.

وی ادامه داد: ایجاد مراکز فنی و حرفه ای برای حرفه آموزی جوانان استان و کاهش نرخ بیکاری در استان از دیگر اولویت های استانداری استان مرکزی است.

استاندار  مرکزی گفت: شهرستان خمین بیشترین نرخ بیکاری در سطح استان را به خود اختصاص داده است که ایجاد پتروشیمی در این شهرستان از جمله سیاست های دولت برای افزایش اشتغال است.

زمانی قمی در پایان سخنان خود با تاکید بر لزوم حرکت به سمت کاهش بیسوادی 17 درصدی موجود در استان، از تهیه طرحی در این خصوص خبر داد و گفت: در اجرای این طرح از توان دانشجویان به عنوان سفیران فرهنگی کمک گرفته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار