از روز گذشته که آقای وزیر به اتفاق معاونینشان به استان ایلام وارد شدند ،تنها فرصت برای بررسی مشکلات سیل ،همان جلسه ستاد بحران بود که اینجا هم برخی از مسئولین به جای بیان نیازها و طرح نداشته ها ،به روال همیشه از داشته ها گفتند و از اقدامات خود در حوزه های مختلف ،انگار نه انگار که بخشی از استان هنوز برای دریافت آب خوردنشان با مشکل دست وپنجه نرم می کنند.
کد خبر: ۷۳۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ 06 April 2019

تابناک ایلام ::بخش اعظمی از ماژین در شهرستان دره شهر درگیر خسارت ناشی از سیل است ،با گذشت نزدیک به یک هفته هنوز راههای ارتباطی این بخش با مرکز شهرستان واستان قطع است ،آب وبرق بسیاری از روستاهای این بخش هنوز قطع است.

دراین سو نیز روستاهای چم شیر ،ظهیری و چم روته در شهرستان سیروان با مشکل بالا آمدن آب سد سیمره دست وپنجه نرم می کنند ،راه ارتباطی آنها قطع شده و امداد رسانی با قایق صورت می گیرد ،البته از انصاف نگذریم، دستگاههای امداد رسان خصوصا سپاه و هلال احمر با قدرت تمام پای کارند ،نصب یک پل شناور در ماژین محصول همراهی قرارگاه خاتم در شهرستان دره شهر بود.

اما با این حال بمنظور برآورد خسارتهای ناشی از سیل ،روز گذشته دکتر نمکی وزیر بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی بعنوان وزیر معین و یا بهتر بگوییم نماینده رییس جمهور به ایلام عزیمت کرد تا با حضور در مناطق سیل زده و از سویی شرکت در نشستها ،گزارشی واقعی از میزان خسارت وارده به شهرها وروستاهای استان ایلام تهیه و به رییس جمهور وهیات دولت منعکس نمایند.

تا اینجای کار خوب است ،اینکه استان ایلام فراموش نشده ودولت نماینده ای برای بررسی مشکلات ومصائب ناشی از بارشها به این استان اعزام نموده است را به فال نیک گرفته و از دولت تشکر می کنیم ،اما اینکه آقای وزیر درمدت  24ساعت حضور در ایلام، به گونه ای هدفمند در حلقه  کارهای روتین گرفتار شد، موضوعیست که هم جای نقد دارد و هم جای بحث!

اینکه فرصتی دست داد تا مسئولین استان کاستی ها وضعف های حوزه درمان را به استحضار وزیر رسانیده وایشان از نزدیک در جریان این مشکلات قرار گرفته وبرای رفع آن چاره اندیشی کنند ،کار خوبیست ،اما ماموریت وزیر این نبود ! ایشان ماموریت یافت که بعنوان وزیر معین برای موضوع سیل چاره اندیشی کند !

از روز گذشته که آقای وزیر به اتفاق معاونینشان به استان ایلام وارد شدند ،تنها فرصت برای بررسی مشکلات سیل ،همان جلسه ستاد بحران بود که اینجا هم برخی از مسئولین به جای بیان نیازها و طرح نداشته ها ،به روال همیشه از داشته ها گفتند و از اقدامات خود در حوزه های مختلف ،انگار نه انگار که بخشی از استان هنوز برای تهیه نان و آب خوردنشان با مشکل دست وپنجه نرم می کنند.

مدیران استان ،به جای برنامه ریزی برای حضور وزیر در منطقه دره شهر ودیگر مناطق سیل زده استان ،تمام شب گذشته وامروز رابه برنامه بازدید وزیر از مراکز درمانی وافتتاح طرحهای آنچنانی سپری کردند،گویی امروز هفته دولت بودو جناب وزیر برای افتتاح چند طرح به استان سفر کرده بودند .

برآیند چنین رفتاری با وزیر معین استان و سوزاندن وقت ارزشمند حضور ایشان که می توانست در انتقال دردها ،مصائب ومشکلات ناشی از سیل استان مثمر ثمر واقع شود ،چیزی جز این موضوع نمی تواند باشد ،" مسئولین استان از یک نکته واهمه دارند ؛یا میزان خسارات وارده و آمارهای داده شده غیر واقعی اند ،یا حجم نارضایتی ها به گونه ایست که نماینده رییس  جمهور نباید با آن روبرو شود" امیدواریم که این نکات همچنان در حد فرضیه باقی بمانند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یک ایلامی
|
France
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
چه انتظاری داری آقای اسدی ارجمندالان وقت نشان دادن پرهای طاووس دکتر همتی و همکارانش در دانشگاه است اما کلاغ طاووس شده و گرفتن رانت جهت سمت های بالاتر سیل وسیل زده کیلویی چند سودای برادر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
درود برادر
الان همتی و اطرافیانش فرصت را غنیمت دیدن که بیشتر به پردازی بپردازند . سیل زده کیلویی چنده ..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار