نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه اولویت مجلس در سال ۹۸ بهبود وضعیت معیشتی مردم است گفت: تقاضا در کشور ما نسبت به گذشته چند برابر شده است و بی اعتمادی باعث شده است مردم به سمت اجناس مختلف هجوم ببرند بنابراین باید سعی کنیم که اعتماد سازی کنیم.
کد خبر: ۷۲۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵ 30 March 2019

تابناک فارس به نقل از شفقنا:حسین رضازاده اظهار کرد: مهمترین اولویت مجلس در سال ۹۸ معیشت مردم است. شرایط سال آینده سخت است لذا با توجه به تحریم ها، اولویت مجلس معیشت مردم است و انتظار مردم هم همین است.حسین رضازاده در گفت و گو با خبرنگار شفقنا اظهار کرد: مهمترین اولویت مجلس در سال ۹۸ معیشت مردم است. شرایط سال آینده سخت است لذا با توجه به تحریم ها، اولویت مجلس معیشت مردم است و انتظار مردم هم همین است.

اولویت مجلس در سال ۹۸ بهبود وضعیت معیشتی مردم است
او در ادامه با تاکید بر لزوم ثبات قیمت ها گفت: امنیت اقتصادی، ثبات اقتصادی و قیمت ها مهمترین اولویت است. به لحاظ همین نوسان قیمت و نداشتن ثبات، کارهای عمرانی هم خوابیده است چراکه مردم نمی‌توانند برای آینده خود برنامه ریزی کنند. بنابراین باید تلاش کنیم قیمت ها را تثبیت کنیم تا حدودی از تورم موجود کاسته شود.

به دلیل نوسان قیمت ها مردم نمی‌توانند برای آینده خود برنامه ریزی کنند
نماینده مردم کازرون در مجلس تصریح کرد: نمی‌توان گفت حتما قیمت دلار پایین آمد قیمت اجناس هم پایین می‌آید؛ چراکه قیمت اجناسی که ارتباط مستقیم با ارز دارند با پایین آمدن قیمت ارز پایین می آید ولی در این نوسان ارز ما شاهد بالا رفتن قیمت‌ کالاهایی بودیم که هیچ ارتباطی با ارز نداشتند.

در نوسانات ارزی قیمت کالاهایی بالا رفت که هیچ ارتباطی با ارز نداشتند
رضازاده بیان کرد: بخشی زیادی از قیمت ها به دلیل جو روانی حاکم است. بسیاری از قیمت‌ها کاذب است ولی اقتصاد مثل یک برگ گل می ماند که هر نسیمی روی آن اثر می‌گذارد حتی صحبت یک مسوول ممکن است در نوسان قیمت ها تاثیرگذار باشد همانطور که در دنیا هم اینگونه است. بنابراین به نظر می‌رسد که جو روانی بیشتر در قیمت ها تاثیر داشته تا واقعیت ها.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس جو روانی مردم را در تعدیل شدن قیمت‌ها موثر دانست و اظهار کرد: به نظر من بودجه‌ای که تصویب شد تا حدودی در تعدیل شدن قیمت ها تاثیرگذار است. ما راهکارهای قانونی داریم و ابزارهایی که دست دولت و مجلس است هم در تعدیل شدن این قیمت ها تاثیرگذار خواهد بود؛ اما بخش دیگری از نوسان قیمت‌ها دست مردم است؛ یعنی باید فضای عمومی جامعه را به این سمت سوق دهیم که مردم احساس امیدواری و امنیت کنند که این شرایط اگر به وجود آمد تقاضای آنها برای خرید بعضی از اجناس کمتر می شود.

مردم باید احساس امنیت کنند تا تقاضایشان برای خرید بعضی اجناس کمتر شود
او در پایان خاطرنشان کرد: تقاضا در کشور ما نسبت به گذشته چند برابر شده است و بی اعتمادی باعث شده است مردم به سمت اجناس مختلف هجوم ببرند بنابراین باید سعی کنیم که اعتماد سازی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار