براساس آمار اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی،معادل یک پنجم از ازدواج های ثبت شده در چهار ماهه سال 94 به جاده طلاق ختم شده است.
کد خبر: ۷۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 06 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی اظهار کرد:در این بازه زمانی سه هزار و 323 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که دو هزار و 94 مورد آن در مناطق شهری و یکهزار و 29 مورد نیز در مناطق روستایی ثبت شده است.
علی زاهدی نیا افزود:طبق آمار در همین مدت 574 فقره طلاق نیز در استان به ثبت رسیده که 406 مورد از این طلاق ها مربوط به مناطق شهری و مابقی در نواحی روستایی بوده است.
وی اضافه کرد:بر اساس آمار بیشترین آمار طلاق ثبت شده با 150 مورد مربوط به شهرستان بجنورد و کمترین آن نیز یک فقره و مربوط به شهرستان گرمه بوده است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی افزود:آمار ازدواج در این استان در سال جاری 11 درصد کاهش یافته است اما در مقابل آمار طلاق یک درصد رشد داشته است.
زاهدی نیا میانگین سن ازدواج امسال در این استان را 27 سال برای پسران و 22.1 سال برای دختران دانست و گفت:این سن در بین پسران روستایی 25.1 و در بین پسران شهری حدود 28 سال ثبت شده است.
وی سن طلاق در این استان را به طور میانگین برای پسران 33 سال و برای دختران نیز 22 سال اعلام کرد که به نسبت گذشته سن طلاق در این استان رو به کاهش است.
در استان 900 هزار نفری خراسان شمالی طبق آمار 150 هزار دختر و پسر در سن ازدواج قرار دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار