رئیس حوزه هنری استان یزد:
رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به پیگیری، چاپ و انتشار کتاب خاطرات آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: بیش از ۳۰۰ عنوان گزارش از برنامه‌های مختلف حوزه هنری یزد تولید شد.
کد خبر: ۷۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 06 August 2015
 به گزارش تابناک یزد، محمدصادق کوچک‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با بیان اینکه حوزه هنری به عنوان نهاد عمومی و غیردولتی در حوزه هنر و ادبیات فعالیت خود را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرده، اظهار داشت: وظایف این حوزه بر سه اصل ترویج، تربیت نیروی انسانی و تولید محتوا برنامه‌ریزی شده است.

رئیس حوزه هنری استان یزد گفت: پرداختن به موضوعات اصلی انقلاب اسلامی و تبیین اهداف نظام در بین اقشار مختلف جامعه با زبان هنر از مهمترین ملاک‌های اجرایی وظایف محوله حوزه هنری یزد است.

کوچک‌زاده تدوین، چاپ و انتشار 15 عنوان کتاب در زمینه‌های شعر، داستان، رمان، انقلاب اسلامی، تاریخ شفاهی و کاریکلماتور، برگزاری کارگاه تخصصی داستان نویسی، درخشش طنز‌پردازان یزدی مرتبط با این نهاد در هشتمین جشنواره طنز سوره، درخشش داستان نویسان حوزه هنری در هشتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج یزد و کسب رتبه اول شعر کودک در دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره را از جمله دستاوردها و اقدامات حوزه هنری یزد در سال گذشته عنوان کرد.

وی با اشاره به راهیابی اثر "گریه‌های شمع، خنده‌های باد" سروده عالیه مهرابی شاعر یزدی به مرحله داوری نهایی بخش کتاب هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، رونمای از کتاب رمان برج قحطی و همکاری در برگزاری اولین کنگره ملی شعر توحیدی در استان یزد را از دیگر اقدامات حوزه هنری یزد در بخش آفرینش‌های ادبی دانست.

وی در مورد فعالیت حوزه هنری در بخش هنرهای نمایشی ادامه داد: اجرای نمایش مذهبی "بانوی بی‌نشان" به نویسندگی سیدحسین فدایی‌حسین، برگزاری جشنواره منطقه 3 تئاتر سوره ماه با حضور 8 گروه نمایشی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد، برگزاری اولین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه و تولید 15 نمایش جهت حضور در جشنواره‌های مختلف را از جمله اقدامات این حوزه در بخش هنرهای نمایشی استان یزد عنوان کرد.

کوچک‌زاده با اشاره به تولید بیش از 300 عنوان خبر و گزارش از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری در سال گذشته گفت: راه‌اندازی دفتر تئاتر کاربردی حوزه هنری استان، اجرای تئاتر کاربردی با موضوع "مضرات سیگار" در بیمارستان شهید صدوقی یزد و تقدیر از سه بانوی فعال عرصه تئاتر استان همزمان با روز زن، از دیگر اقدامات اجرا شده در سال گذشته است.

رئیس حوزه هنری استان یزد برگزاری 27 نمایشگاه از آثارهنری هنرمندان استانی و کشوری در نگارخانه سوره حوزه هنری  یزد شامل نمایشگاه نقاشی، طراحی، گرافیک، عکس، کاریکاتور، تدوین و در حال چاپ کتاب‌های "تاریخ انقلاب یزد"، "روز شمار انقلاب یزد" و پیگیری چاپ و انتشار کتاب خاطرات آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد  را از دیگر اقدامات و برنامه‌های حوزه هنری یزد در سال گذشته و امسال عنوان کرد.

وی برگزاری اولین جشنواره موسیقی سنتی جوان استان یزد با حضور 300 هنرمند و تجلیل از برگزیدگان در آیین اختتامیه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، تولید انیمیشن "برکت" با موضوع سبک زندگی اسلامی و افزایش جمعیت، اکران خصوصی فیلم سینمایی "شیار 143" به کارگردانی نرگس آبیار و تجلیل از عوامل آن در یزد و راه‌یابی فیلم کوتاه "داد" به بخش مسابقه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه ژاپن و جشنواره فیلم کوتاه بارسلونا(مکال) را از دیگر اقدامات و دستاوردهای بخش‌های مختلف حوزه هنری یزد عنوان کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار