نخستین روز سال نو در حالی آغاز شده که چند روزی است موج بزرگی از بارندگی ها مناطق وسیعی از کشورمان را در بر گرفته است. بارش هایی که در بعضی مناطق مسبب بروز خسارات وسیعی شده و لازم است مسافران نوروزی در انتخاب مقصد و مسیر، توجهی ویژه به آن داشته باشند.
کد خبر: ۷۲۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ 21 March 2019
از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»، نخستین روز سال نو در حالی آغاز شده که چند روزی است موج بزرگی از بارندگی ها مناطق وسیعی از کشورمان را در بر گرفته است. بارش هایی که در بعضی مناطق مسبب بروز خسارات وسیعی شده و لازم است مسافران نوروزی در انتخاب مقصد و مسیر، توجهی ویژه به آن داشته باشند.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور را این گونه تشریح کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی در حال حاضر شاهد بارش برف در محور‌های رضی-گرمی، مشکین شهر-پارس آباد و اردبیل-آستارا در استان اردبیل هستیم. همچنین بارش باران نیز در اغلب محور‌های استان گلستان، محوراهر-تبریز استان آذربایجان شرقی و محور میامی-سبزوار استان سمنان مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: مه گرفتگی همراه با کاهش دید نیز در ارتفاعات استان خراسان رضوی دیده می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در پایان نیز از ترافیک پرحجم و روان در مسیر آزادراه کرج به قزوین و قزوین رشت خبر داد و افزود: سایر محور‌های مواصلاتی از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ 1 فروردین 98

آخرین وضعیت آب و هوا
 
با ادامه فعالیت سامانه بارشی در روز پنجشنبه دراستان‌های گلستان، شرق مازندران و از بعدازظهر در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به سبب بارش باران شدید، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و درمناطق سردسیر، ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی بارش برف و مه آلودگی، اختلال در آمدورفت این مناطق پیش بینی می‌شود. با توجه به کاهش دما در صبح روز جمعه در جاده‌های کوهستانی البرز در استان‌های مازندران، سمنان و گلستان یخبندان رخ می‌دهد. این شرایط در مناطق سردسیر و جاده‌های کوهستانی استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در روز جمعه و صبح شنبه پیش بینی می‌شود.

از اینرو به سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به سبب بارش برف، یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده‌ای بویژه گردنه‌های کوهستانی این مناطق به عمل آید و به مسافرین محترم توصیه می‌شود با تجهیزات ایمنی کامل سفر کنند و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری فرمایند.

جمعه ۹۸/۰۱/۰۲:
نیمه شمالی خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان شمالی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف، مه آلودگی، یخبندان و کاهش دید و در ارتفاعات هرمزگان و کرمان رگبار و رعد وبرق. از این رو توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه گردنه‌های کوهستانی به عمل آید و به مسافرین محترم توصیه می‌شود با تجهیزات ایمنی کامل سفر کنند.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و دو روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود:
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ 1 فروردین 98
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار