عجله برخی مسئولان برای نگران کردن مردم؛
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۲۱ آذر ماه در دیدار جمعی از خانواده‌های شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم و دفاع از مرز‌ها و امنیت کشور، با اشاره به بیداری ملت ایران، مسئولان را به تلاش بیشتر توصیه کردند و افزودند: هرچند نقشه‌ی دشمن لو رفته، همه باید هشیاری خود را حفظ کنند، زیرا آمریکا، دشمنی خبیث و حیله‌گر است و شاید قصد فریب داشته باشد برای سال ۹۷، جنجال کند، اما مثلاً برای سال ۹۸ نقشه‌ای بکشد.
کد خبر: ۷۲۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰ 19 March 2019

رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی هایشان در سال 97 از احتمال برنامه ریزی دشمن به منظور سخت کردن شرایط پیش روی ملت ایران در سال 98 سخن گفتند؛ موضوعی که اشاره داشت، دشمنان ایران اسلامی حیله گر و خبیث هستند و شاید آنها برنامه اصلی شان را علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران در سال 98 پیاده کنند؛ موضوعی که شاید برخی مسئولان بد آن را متوجه شدند و بلافاصله شروع به ذکر مصایب در سال آینده کردند.

به گزارش «تابناک»، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 21 آذر ماه در دیدار جمعی از خانواده‌های شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم و دفاع از مرزها و امنیت کشور، با اشاره به بیداری ملت ایران، مسئولان را به تلاش بیشتر توصیه کردند و افزودند: هرچند نقشه‌ی دشمن لو رفته است، همه باید هشیاری خود را حفظ کنند، زیرا آمریکا، دشمنی خبیث و حیله‌گر است و ممکن است قصد فریب داشته باشد تا برای سال ۹۷، جنجال کند اما مثلاً برای سال ۹۸ نقشه‌ای بکشد.

بلافاصله پس از این مصاحبه رهبر انقلاب، بسیاری از مسئولان اعم از برخی مشاوران ایشان، نمایندگان مجلس و بعضی اعضای دولت نظیر رئیس سازمان برنامه و بودجه شروع به مصاحبه درباره اتفاقات احتمالی پیش روی ملت ایران در سال 98 کردند و به ذکر مصایب این سال پرداختند؛ در حالی که این هشدار صرفا برای آمادگی و برنامه ریزی مسئولان در جهت مقابله با حیله های دشمن و کم کردن مشکلات پیش روی مردم مطرح شد.

در حقیقت بعضی مسئولان این را برای خود یک فضیلت می دانند که بلافاصله بعد از سخنان رهبری به مصاحبه با رسانه ها مبادرت ورزند. اما برخی گویا خوب این موضوع را متوجه نشدند و به جای تلاش برای آماده سازی مجموعه های زیر نظرشان و برنامه ریزی برای کاهش مشکلات و خنثی کردن تلاش های دشمن برای تحت فشار قرار دادن مردم، صرفا به ذکر مصیب ها پرداختند.

در حقیقت مسئولان یک نظام برای مقابله با مشکلات، ابتدا حرکت های رقبا یا دشمنانشان را دقیق رصد و سپس به پیش بینی رفتارهای احتمالی اقدام می کنند و پس از آن ضمن برنامه ریزی و اجرای برنامه ها در مقابل اقداماتی که علیه شان انجام شده، تمام تلاش خود را در راستای کاستن از مشکلاتی که از این ناحیه احتمال دارد پیش روی ملت و مردم قرار بگیرد، انجام می دهند.

باید از مسئولانی که در این مدت صرفا با مصاحبه هایشان از سختی های پیش روی خبر داده اند و مردم را نگران ساخته و فضای روانی جامعه را تحت تأثیر این گونه سخنان خود قرار داده اند، پرسید: پس از هشدار و پیش بینی که رهبری درباره رویه احتمالی دشمنان نظام در سال 98 داده اند، چه اقداماتی انجام داده اند؟ آیا رصد دقیقی از این موضوع داشته و اینکه چه برنامه هایی را برای مقابله طرح ریزی کرده اند؟

صرف مصاحبه از تلاش دشمن برای تحت فشار قرار دادن مردم در سال آینده نه تنها فضیلتی نیست، بلکه آماده سازی فضا برای آن چیزی است که فعلا دشمنان وعده اش را داده اند و حتی معلوم نیست آن را اجرا کنند یا بتوانند آن را به اجرا بگذارند! لذا آن چیزی که اکنون بیش از همه چیز اهمیت دارد، برنامه ریزی برای کاستن از اثرات برنامه های احتمالی دشمن و همچنین بهبود وضعیت مردم است.

آنچه اکنون لازم است مسئولان محترم به عنوان رئوس برنامه های خود در سال 98 مد نظر قرار دهند این است که اول از همه از نگران کردن بی مورد اجتناب سازند، دوم راهکارهای خود برای بهبود وضعیت مردم را اجرایی و سوم برنامه های جدی برای مقابله با اقدامات مشکل ساز احتمالی دشمنان طرح ریزی و اجرا کنند. سال 98 به شرط در نظر گرفتن تمامی این ملاحظات می تواند سالی برای عبور از مشکلات أسف برانگیز سال 97 باشد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار