مدیرکل انتقال خون ایلام ؛
مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: در سال جاری از بین 19 هزار مراجعه کننده برای اهدای خون، 18 هزار نفر واجد شرایط اهدا بود که از این تعداد 300 هزار کیسه خون و فرآورده های خونی تولید شد.
کد خبر: ۷۲۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 19 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر مهدی اکبری دهبالایی  در نشست خبری اظهار داشت: در سال جاری از بین 19 هزار مراجعه کننده برای اهدای خون، 18 هزار نفر واجد شرایط اهدا بود که از این تعداد 300 هزار کیسه خون و فرآورده های خونی تولید شد.

وی از افزایش هفت درصدی فرآورده های خونی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 96 خبر داد و افزود: استان ایلام در زمینه اهداء خون جایگاه مناسبی را در بین سایر استان های کشور دارد.

به گفته دهبالایی، 100 درصد نیازهای خونی بیماران ایلام توسط پایگاه انتقال خون استان و تیم های سیار اعزامی به شهرستان ها تامین می شود.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام از راه اندازی مرکز ثابت خونگیری در شهرستان های مهران و ایوان خبر داد و یادآور شد: این ایستگاه یک روز در هفته با استقرار تیم خونگیر از متقاضیان خونگیری می کنند.

وی با بیان اینکه در صورت تقاضای دیگر شهرستان ها امکان ایجاد پایگاه ثابت در دیگر نقاط استان وجود دارد، یادآور شد: امسال 20 تیم سیار خونگیری به مناطق مختلف استان ایلام برای دریافت خون از متقاضیان اعزام شدند.

دهبالایی از راه اندازی دستگاه پلاسما فریزیس درمانی با رایزنی های این سازمان در بیمارستان شهید مصطفی شهر ایلام خبر داد و گفت: راه اندازی و نصب دستگاه پلاکت فرزیس و احداث ساختمان جامع خون استان از جمله اولویت های این سازمان در سال آینده است.

مدیرکل انتقال خون ایلام نیاز به اهدای خون در تعطیلات نوروز ضروری برشمرد و افزود: برخی افراد همچون بیماران تالاسمی، دیالیز و انواع عمل های جراحی نیاز به دریافت خون و انواع فرآورده های خونی دارند که این نیاز توسط اهداکنندگان تامین می شود.

وی اضافه کرد: انتظار می رود در تعطیلات عید افراد با مراجعه به انتقال نسبت به اهدای خون اقدام کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار