رئیس‌کل دادگستری استان خبر داد:
رئیس‌کل دادگستری استان ایلام، از رشد 10 درصدی طلاق در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳ 06 August 2015

«فارس نوری» در مورد وضعیت طلاق در استان اظهار کرد: در سال 1393 تعداد 507 فقره دادخواست طلاق به درخواست زوجه مطرح‌شده که نسبت به سال 1392 تقریباً رشد ده‌درصدی را نشان می‌دهد و در همین سال تعداد 780 پرونده طلاق توافقی داشته‌ایم که خوشبختانه نسبت به سال 1392 تقریباً 5 درصد کم شده است. 

وی با اشاره به آمار بالای طلاق در استان و عزم جدی دادگستری استان برای کاهش این پدیده افزود: ثبت واقعه طلاق در سال 1393 تعداد 69 فقره بوده که نسبت به سال 1392 رشدی چشمگیر داشته است.

رئیس‌کل دادگستری استان در خصوص زمان رسیدگی به پرونده‌های دادگاه خانواده استان گفت: در سال 1393 وقت رسیدگی برای پرونده‌های طلاق به درخواست زوجه 177 روز و وقت رسیدگی برای پرونده‌های توافقی 46 روز و همچنین وقت رسیدگی برای پرونده‌های ثبت واقعه طلاق 82 روز بوده است.

نوری در ادامه با اشاره به تلاش دستگاه قضا برای صلح و سازش بین زوج‌های جوان خاطرنشان کرد: پس از تأکیدات مقام معظم رهبری برای جلوگیری از طلاق‌های توافقی عزم دادگستری استان بر این است که این‌گونه پرونده‌ها به صلح و سازش خاتمه یابد و برای این کار ابتدا زوجین به مراکز مشاوره و داوری معرفی و در آنجا حداقل سه جلسه متوالی و مکرر برای آنان برگزار می‌شود و پس‌ازآن نظریه مرکز مشاوره گزارشی مبنی بااینکه آیا طرفین قادر به ادامه زندگی باهم هستند یا خیر اخذ و دادگاه تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که جوانان و خانواده‌های آنان بامطالعه و بینش بیشتر نسبت به امر ازدواج اقدام تا در ادامه زندگی مشترک مشکلات کمتری را شاهد باشند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار