به همت محققان دانشگاه ایلام صورت گرفت؛
پژوهشگران دانشگاه ایلام، موفق به اختراع پماد التیام‌بخش زخم‌های سوختگی شدند که نسبت به پمادهای موجود عملکرد و سرعت بهبودی بالاتری دارد.
کد خبر: ۷۲۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 16 March 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر سلمان سلطانی دکترای بافت‌شناسی دانشگاه تهران و کارشناس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام در این خصوص گفت: با توجه به اینکه گیاهان دارویی اساس فارماکولوژی مدرن به حساب می‌آیند، لذا قبل از سنتز مواد دارویی جدید، گیاهان دارویی تنها منبع درمان بیماری‌ها به حساب می‌آمدند.

وی افزود: پس از ایجاد ضایعه در پوست و سایر نسوج، التیام یا ترمیم زخم یک فرآیند بهبودی است و یکی از اهداف علم پزشکی، ترمیم زخم در زمان کوتاه‌تر و با عوارض جانبی کمتر است، لذا کاهش زمان بهبود زخم و کاهش هزینه‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد.

دکتر سلطانی تصریح کرد: هدف از اختراع این پماد، رسیدن به محصولی بود که دارای بالاترین سرعت در ترمیم و کمترین اثرات سو بر روی زخم‌های سوختگی باشد و نسبت به پمادهای موجود عملکرد و سرعت بهبودی بالاتری داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با اختراع این محصول در زمینه ارتقای تکنولوژی تولید داروهای داخلی سهیم بوده، بومی سازی را در این زمینه توسعه دهیم و از خروج ارز نیز بکاهیم و از سوی دیگر، پس از کسب مجوزهای وزارت بهداشت، زمینه را برای تولید انبوه محصولات دارویی مؤثر برای بیماران فراهم نمائیم.

این پماد مورد تأیید مرکز طب سنتی و گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفته است./ح

ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
این پوماد زخم بیکاری هم خوب میکنه؟؟؟زخم بی پولی؟؟؟زخم شرمندگی چطور؟؟یا زخم های ......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار