خبر خوش جلال میرزایی برای مردم استان ؛
گویا این بار پبگیری های نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در راستای آغاز عملیات اجرایی سد چناره نتیجه بخش شد،حضور جلال میرزایی در کمیسیون تلفیق و همچنین کمیسیون انرژی این فرصت را در اختیار وی قرار داد تا با استفاده از موقعیتهای در اختیار  ،ضمن اخذ تخصیص آب ،اعتبار مورد نیاز برای آغاز عملیات اجرایی این سد را در کمیسیون تلفیق به تصویب برساند .
کد خبر: ۷۲۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 10 March 2019

سالهاست که احداث سد چناره در شهرستان چرداول بعنوان مهمترین ،بزرگترین و اصلی ترین مطالبه مردم این شهرستان از مسئولین استانی وکشوری درمیان دیگر مطالبات مردم این دیار خودنمایی می کند . دراین سالها و در رفت وآمد مسئولین ارشد کشوری و استانی به این شهرستان ،همواره موضوع احداث سد چناره و پیگیری عملیاتی شدن آن مطرح شده است.

به گزارش تابناک ایلام ؛چرایی اهمیت این پروژه از سویی به ظرفیت بزرگ کشاورزی و اراضی مستعدی بر می گردد که در صورت عملیاتی شدن آن  ،زمینه شکوفا شدن این پتانسیل عظیم وبهبود وضعیت معیشت واشتغال ساکنین روستاهای پایین دست این سد را فراهم خواهد نمود.

از سویی در کنار ظرفیتهای گردشگری متعاقب آن با وجود طبیعت بکر و کم نظیر این منطقه ،بدلیل دو منظوره بودن این سد ،دغدغه تامین آب شرب مردم شهرستان ودیگر شهرهای استان از بین خواهد رفت . از این رو باید گفت پیگیری و اجرایی شدن این طرح ضمن کمک به معیشت مردم منطقه ،میزان تنش های آبی نشات گرفته از بی آبی و مشکلات امنیتی واجتماعی متعاقب را به حداقل خواهد رساند.

لذا همواره  انتظار مردم منطقه از مسئولین و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نگاه ویژه وخاص به این مطالبه مهم بوده است ،مطالبه ای که این سالها در سایه آن، نمایندگان زیادی توانستند با وعد وعیدهایی راهی بهارستان شده ،اما عدم حصول نتیجه در پیگیری و اجرایی شدن آن  ،در دوره های بعد یقه آنان را چسبیده و نهایتا عدم توفیقشان در جلب اعتماد مردم این منطقه را منجر شده است.

 گویا این بار پبگیری های نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در راستای آغاز عملیات اجرایی سد چناره نتیجه بخش شد،حضور جلال میرزایی در کمیسیون تلفیق و همچنین کمیسیون انرژی این فرصت را در اختیار وی قرار داد تا با استفاده از موقعیتهای در اختیار  ،ضمن تثبیت تخصیص آب ،اعتبار مورد نیاز برای آغاز عملیات اجرایی این سد را در کمیسیون تلفیق به تصویب برساند .

جلال میرزایی در گفتگو با خبرنگار تابناک ،با اعلام خبر تصویب اعتبار مورد نیاز برای آغاز عملیات اجرایی سد چناره گفت :اعتبار مورد نیاز برای احداث سد چناره یکبار از سوی استاندار ایلام پیشنهادشد که سازمان برنامه وبودجه تنها بایک میلیارد تومان موافقت نمود.

میرزایی ادامه داد : این درحالیست که براساس توافق به عمل آمده ،سهم دولت از تامین اعتبار این سد 15درصد،یعنی  چیزی حدود 50میلیارد تومان پیش بینی شده است که یک میلیارد تخصیص یافته  برای آغاز عملیلت اجرایی این سد کافی نبود.

وی افزود: کاربزرگی که در کمیسیون تلفیق انجام دادیم این بود که این اعتبار را از یک میلیارد تومان به 25میلیارد تومان افزایش وبه تصویب نمایندگان رساندیم .بنابراین میزان 50 درصد از 50میلیارد تومان اعتبار سهم دولت برای احداث این پروژه تامین شده است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر با وجود تخصیص این میزان اعتباروتامین  سهم دولت ،مشکلی در زمینه آغاز به کار این سد وجود ندارد وآب منطقه ای ایلام  بایستی به سمت واگذاری پیمان وشروع پروژه حرکت کند.

میرزایی در ادامه به پیگیری های صورت گرفته برای آغاز عملیات اجرایی سد چناره اشاره کرد وگفت:با توجه به تصویب اعتبار 15درصدی سهم دولت در این پروژه ،از وزیر محترم نیرو صدور دستور آغاز عملیات اجرایی این پروژه در سال آینده را خواستار شدیم که ایشان نیز با نگاه مثبت موضوع را به( آقای مهندس تقی زاده) معاون آب محول نمود.البته تا چهارشنبه هفته جاری در نشست با معاونین سرمایه گذاری و آب نیروی وزارت نیرو این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

وی ادامه داد: تصویب این اعتبار گامی بزرگ وروبه جلو برای اجرایی شدن این مطالبه مهم مردم منطقه تلقی می شود ،با توجه به تامین اعتبار مورد نیاز برای آغاز این پروژه ،پیش بینی می شود که تا تابستان سال آینده عملیات اجرایی سد چناره در شهرستان چرداول آغاز شود.

وی در خصوص تخصیص آب مورد نیاز این طرح اضافه کرد: سالهای گذشته با تخصیص آب این سد موافقت شده بود اما چون این تخصیص مکتوب نشده بود ،مشکلاتی را در ادامه مسیر ایجاد کرد ،اما با پیگیری های صورت گرفته از سوی ما وتلاشهای مهمندس محمودی در وزارت نیرو، با تخصیص آب این سد به میزان 60میلیون متر مکعب موافقت وتثبیت شد که در حال حاضر مشکلی در زمینه تخصیص آب وجودندارد.

جلال میرزایی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرایی شدن این پروژه بزرگ ومهم ،رونق وشکوفایی منطقه را شاهد باشیم ،با جدیت وپیگیری که در مسئولین ونمایندگان وجود دارد ،قطعا به آینده این طرح  واثرات مثبت آن بر زندگی مردم منطقه  واستان خوشبین هستم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
خدا کند این بار این خبر راست باشد و آرزوی دیرینه شهرستان چرداول (بعد ازبیست سال)تحقق یابد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
درود بر دکتر میرزایی
محمد رصا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
واقعا جای شکرش باقیه که یه نفر از نمایندگان ما بفکر منافع استانه .کاش همه مثل آقای میرزایی فکر میکردن . تمام دغدشون منافع استانیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
دکتر میرزایی از بهترین و شاخص ترین نمایندگان استان ایلام تا کنون بوده است. حیف که استاندار و مدیران از ظرفیت ایشان خیلی کم استفاده می کنن. ایشان تاکنون بدور از هیاهو و کارهای نمایشی و بدون تبلیغات بر خلاف سایر مسولین کارهای بزرگی را انجام داده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
تنها چیزی نداره دغدغه استانه . اعتبار برای سالهای دور انشا الله واقیعت داشته باشه. در مقابل مردم بزرگ چرداول این کمترین کاره. راستی از مشاور سنگین وزن چه خبر . یادش بخیر قبلا بعضی وقتها تو مهدی آباد می دیدیمش اما الان فکر کنم گوشت گران شده دیگه کسی نیست بهش کباب بده. البته این براش بهتره تا نقرس نگیره.
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
.......
امير
|
United States
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
فعلا اگر هم اتفاقاي مثبتي داره در استان ميقته بخاطر پيگيري هاي مكرر ايشان هست.مردم ما همه چيو ميبينن كه چه كسي بفكر استانه و چه كسيه بفكر منافع اقوام و دوستان و چه كساني كلا در سكوت مطلق هستن.واقعيت اينه كه اقاي ميرزايي نماينده اي با سواد و پر تلاش و مورد قبول در سطح كشور هستن...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار