استاندار فارس گفت:با اشاره به اهمیت زیست محیطی تالاب های فارس بیان کرد: با توجه به خشکسالی های پیاپی، حیات تالاب های این استان به مخاطره افتاده و به همین سبب احیا و بازگشت حیات به آنها باید با جدیت دنبال شود.
کد خبر: ۷۲۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ 27 February 2019


تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، در گزارش روز چهارشنبه خود به نقل از عنایت الله رحیمی در دیدار با معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در شیراز افزود: اقتصادی کردن این تالاب ها باعث می شود مردمی که در نزدیکی آنها زندگی می کنند به عنوان مطالبه گر اصلی برای حیات و احیای آنها بکوشند.
وی، با اشاره به اهمیت زیست محیطی تالاب های فارس بیان کرد: با توجه به خشکسالی های پیاپی، حیات تالاب های این استان به مخاطره افتاده و به همین سبب احیا و بازگشت حیات به آنها باید با جدیت دنبال شود.
او اظهار داشت: به دلیل اینکه ساختار تالاب های فارس پیوسته نیست باید در کنار اقدامات مشترکی که برای احیای آنها صورت می گیرد، برنامه های خاصی نیز با در نظر گرفتن موقعیت هر تالاب در مورد آنها عملیاتی شود.
رحیمی افزود: نتیجه بخش بودن اقداماتی که برای احیای تالاب ها انجام می شود در گرو تعیین یک برنامه هدفمند و اجرای آن تحت فرماندهی یک نهاد فرابخشی همچون استانداری است.
استان فارس دارای 11 تالاب است که در گذشته نه چندان دور، زیستگاه پرندگان مهاجر بودند و اکنون به شوره زاری سفید بدل شده اند.
این تالاب ها را می توان به 2 گروه آب شور و آب شیرین تقسیم بندی کرد که از میان تالاب های آب شور می توان از مهارلو سروستان، بختگان نی ریز، طشک و هیرم نام برد و همچنین از بین دریاچه های آب شیرین استان می توان به پریشان کازرون، تالاب ارژن، برم شور، کافتر، هفت برم، دریاچه سد درودزن و ملاصدرا اشاره کرد.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از آنجا که اقتصاد روستا متکی به زمین و آب است، تنوع بخشی به انواع محصولات کشاورزی و همچنین ایجاد مشاغل دیگر در روستاها امری مهم در مدیریت آب مصرفی در حوزه کشاورزی استان به شمار می آید و ظرف سال های اخیر، گام های خوبی در فارس در این زمینه برداشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار