به بهانه هفته درختکاری و ترویج این سنت حسنه در مدارس شهر ایلام، هنرستان دخترانه عفاف با زنگ طبیعت به استقبال هفته درختکاری رفت.
کد خبر: ۷۱۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴ 27 February 2019

 به گزارش تابناک ایلام ؛ سنت حسنه درخت کاری که ریشه در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما دارد،هر سال از 13 تا 21 اسفند که با نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است، انجام می پذیرد و چند سالی است که اداره کل منابع طبیعی در یک اقدام پسندیده به قصد ترویج این سنت نیکو پای به مدارس گذاشته و با آموزش، ترویج و ترغیب جامعه جوان و آینده ساز ایران اسلامی اقدامی اساسی و با برنامه را در سرلوحه کار خویش قرار داده است و به همین منظور همه ساله در این هفته در مناطق مختلف کشور و در مدارس نهال غرس می شود.

بزرگان دین الهی اسلام نیز علاوه بر تاکید بر درختکاری و حفظ محیط طبیعی، خود بر این امر اهتمام ویژه ای داشته اند. پیامبر اکرم(ص) در این باره می فرمایند : اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه ای را به زیر کشت ببرد و انسان ها، حیوانات یا پرندگان از آن بخورند، این کار صدقه ای از طرف آن شخص شمرده می شود. حضرت علی (ع) نیز باغ های خرمای فراوانی را در مدینه به وجود آورد و بیشتر آنها را در راه رضای پروردگار وقف کرد.

در راستای ترویج هفته درختکاری هنرستان عفاف ایلام، امروز میزبان مهندس شریفی قائم مقام و مهندس کهزادی معاون اداره کل منابع طبیعی استان ایلام بود. مهندس شریفی در بیاناتی کوتاه در حضور هنرجویان، هنرآموزان و کارکنان هنرستان گفت: اگر درخت و جنگل داری و حفظ و حراست از آن در جاهای دیگر مهم تلقی می شود، با توجه به زیرساخت طبیعی ایلام بعنوان عروس زاگرس، برای ما اهمیت حیاتی دارد و این اداره کل با کار کارشناسی سعی در ترویج و گسترش این فرهنگ حسنه و نیک در مدارس استان دارد.

مهندس شریفی در این مراسم عنوان کرد: زندگی ماشینی و امروزین بشر منجر به رها شدن کربن در جو شده است که درختان با جذب آن و پس دادن اکسیژن ، نقشی بسیار مهم‌تر از بهره های دیگر برای ما دارند. فضای سبز حاصل از درخت و درختکاری امروز نیاز حیاتی و ضروری محیط های شهری برای تنفس است.

مهندس شریفی با تشکر از زحمات مدیر کل آموزش و پرورش و مدیر شهرستان ایلام افزود : برگزاری زنگ طبیعت در مدارس اقدامی بسیار پسندیده است، زیرا موجب پیوند منابع طبیعی با فرهنگیان و دانش آموزان می شود که آینده این سرزمین در دست آنهاست و نقشی کلیدی در حفظ واحیای منابع طبیعی دارند.

در این مراسم مدیر هنرستان عفاف ضمن خیرمقدم به مهمانان و سپاسگزاری از حمایت های اداره کل منابع طبیعی، ضمن گرامی داشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بر حفظ طبیعت و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و گسترش فضای سبز تاکید و خاطر نشان کرد درخت و درختکاری می بایست در صدر آموزش های لازم برای نسل آینده قرار گیرد. در این مراسم مهمانان از کارگاه های صنایع دستی و دست سازه های دانش آموزان بازید کردند.

در پایان این مراسم، مسئولان و دانش‌آموزان با غرس نهال در محوطه مدرسه، در فضایی شاد و با نشاط به استقبال هفته منابع طبیعی رفتند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار