معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: پیشرفت فیزیکی حفاری تونل بیش از 65 درصد است و هم اکنون 2 پیمانکار مربوطه با جدیت در حال کار هستند که تا هفته دولت سال آینده عملیات حفاری تونل به پایان می رسد.
کد خبر: ۷۱۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 20 February 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  محمد رضا شریفی راد  در جریان بازید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از تونل کبیرکوه اظهار داشت: از مجموع پنج هزار و 800 متر طول تونل کبیرکوه تاکنون عملیات حفاری هشت تونل فرعی به طول یک هزار و 200 متر مربع پایان یافته است.

وی افزود: طول تونل اصلی چهار هزار و 600 متر است که تا کنون و از سمت شهرستان آبدانان عملیات حفاری سه هزار و 300 متر و از سمت شهرستان دره شهر نیز 300 متر انجام شده است.

شریفی راد با اشاره به عملیات حفاری یک هزار متر باقی مانده از این تونل، تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی حفاری تونل بیش از 65 درصد است و هم اکنون 2 پیمانکار مربوطه با جدیت در حال کار هستند که تا هفته دولت سال آینده عملیات حفاری تونل به پایان می رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور نیز در این بازید با اشاره به نقش مهم تونل کبیرکوه در توسعه استان ایلام، گفت: تلاش خواهیم کرد تا روند عقب ماندگی برخی پروژه های استان چون تونل بزرگ کبیرکوه بدلیل بعضی از مشکلات جبران شود.

به گزارش ایرنا، تونل کبیرکوه یکی از بزرگترین تونل های جاده ای کشور است که با بهره برداری از آن ضمن رفع مشکل بار ترافیکی مسیر غرب و شمال غرب کشور به بنادر جنوبی، ارتباط استان های مرکزی به عتبات عالیات در کشور عراق نیز بطور چشمگیری تسهیل می شود.

بهره برداری از این تونل بیش از 360 پیچ خطرناک و گردنه صعب العبور بین 2 شهرستان دره شهر و آبدانان را حذف می کند، حذف 25 کیلومتر از پیچ های تند و پرحادثه گردنه کبیرکوه و روان سازی ترافیک در ایام اربعین و نیز انتقال سریع در مبادلات کالا و خدمات در بازارچه چیلات دهلران از جمله مهمترین مزایای این طرح بزرگ در جنوب استان است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار