مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام :
در ایلام از دو طرح برنامه نویسی پایتون و تسهیل‌گری و توانمندسازی کسب و کار ویژه بانوان رونمایی شد
کد خبر: ۷۱۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 20 February 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مریم شادیوند مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام در این مراسم اظهار کرد: این دو طرح دفتر امور بانوان وخانواده با همکاری پارک علم و فنآوری وبا هدف آموزش و ترغیب دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار به روی آوری به کسب و کارهای نوین برنامه‌ریزی و به زودی برگزار خواهد شد .

وی گفت: هرچند بیکاری معضلی کلی جامعه ما در شرایط کنونی است و صرفا محدود به استان ما نمی شود. اما ما در هزاره سوم هزاره ارتباطات و اطلاعات باید بتوانیم با کسب و کارهای نوین مبتنی بر علم و دانش آشنا شده و علم خود را به ثروت و در آمد تبدیل کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام تصریح کرد:در چنین شرایطی که بیش از ۵۰ درصد دانشگاهیان ما را زنان و دختران تشکیل می‌دهند، قطعا بیش از ۵۰ درصد متقاضیان کسب و کار هم همین فارغ التحصیلان دختر جویای کار هستند، بنابراین پس هم برای تغییر نگرش آنان در خصوص اشتغال و هم آشناسازی آنها با مهارتهای کارآفرینی های نو و کسب و کارهای دانش‌بنیانکوتاهی نکنیم .

شادیوند اضافه کرد: ما باید در زاویه نگاه خود به اشتغال تغییر ایجاد کنیم و این نگرش که برای اشتغال یک فارغ التحصیل دانشگاهی صرفا باید منتظر استخدام دولتی بمانیم را تعدیل کنیم و تلاش کنیم مهارتهای کسب و کار افرینی نوین را آموخته و در عمل به کار گیریم .

این دو طرح که برای اولین بار در کشور به صورت کاملا علمی و عملیاتی و کار کارشناسی طراحی و اجرا می گردند به طور مشترک بین دفتر امور بانوان و حانواده و پارک علم و فناوری به عنوان پایلوت برای دختران فارغ التحصیل دانشگاهی در ایلام برگزار خواهد شد که در قالب این طرح پایلوت ، حداکثر ۷۰ نفر می توانند در صورت کسب مهارتهای آموزش داده شده به آنها و به کار گیری آن مهارتها در عمل وارد بازار کسب و کار و درآمدزایی شوند./ح

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار