ما مردمان این دیار "سرزمین آلامتو" با تمام آلامی که داریم در راستای منافع ملی و منطقه ای همپای همدیگر هستیم و خواهیم بود. لطف کنید دکان دونبش دلسوزی را جای دیگری باز بفرمایید
کد خبر: ۷۱۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 13 February 2019

تابناک ایلام نصرت اله احمدی فرد::در هزاره سوم که به عصر پیشرفت و تکنولوژی نامیده می شود، حیرت آور است که برخی با عنوان کارشناس به توجیهات و مستنداتی برای جلوگیری از طرحی ملی می پردازند که آرزوی هزاران هموطن کردزبان است. در چند روز گذشته که خبر مسرت بخش ایجاد بزرگراه حمیل تا بیستون که خواست اصلی یک استان محروم و کمتر توسعه یافته است؛ باعث شده برخی خواب مشوش خود را به تعبیری کاغذی تبدیل کرده و روانه فضای مجازی نمایند. حتی فراتر از آن با بیانات تحریک کننده خواهان درگیر کردن قسمتی از مردمان استان ایلام در مخالفت با آن شوند.
 
 مهم این است که چرا این کارشناسان خبره می بایست بزرگراهی که در تمام جهان محور توسعه است را، برای کرمانشاه و شهرهای غربی آن استان، در بیانی عجیب ضرر بدانند! و با این عنوان که کرمانشاه در مسیر بن‌بست قرار خواهد گرفت، هنوز شروع نشده، آن را بانی بیکاری و ... معرفی کنند! به همین هم بسنده نکرده اند و خواهان ورود  دولت ،مسئولان و نمایندگان محترم استان کرمانشاه شده تا ضمن بررسی  مجدد طرح از احداث آن جلوگیری و با ممانعت از ادامه ی آن؛ خواهان بازگشایی مرزهای استان کرمانشاه بر روی زوار حسینی شده اند! چه ارتباطی دارد بازگشایی مرز و بزرگراه حمیل، خدا داند!

 روی سخن با این عزیزان و نگارندگان است که کجای دنیا دیده اید جاده و راه و بزرگراه مانع توسعه و باعث رکود اقتصادی شود؟ مگر از این بزرگراه فقط قرار است انحصاری ایلامیان استفاده کنند؟ مگر مردمان حمیل و روستاهای آن جزیی از استان کرمانشاه نیستند، مگر ما هموطن شما نیستیم؟ چگونه است در این مملکت هرجا بزرگراه احداث میشود، بنای توسعه است و الان برای غرب کشور زیربنای رکود و بیکاری شده است؟ اگر این بزرگراه توجیه اقتصادی ندارد! بزرگراه تهران شمال با آن همه هزینه و تخریب جنگل دارد!
 
برادران هم زبان و عزیزان هم تبار، این چه توجیهی است که می فرمایید! آیا این ظلم در حق استان ایلام نیست که خودخواهانه مانع از نزدیکتر شدن ما به کرمانشاه و مرکز کشور می شوید؟ مگر همین الان هم اگر قصد عبور از کرمانشاه داشته باشیم از داخل شهر رد می شویم که آسمان را به ریسمان بافته اید؟ اگر هم مقصدمان کرمانشاه باشد چه مانعی هست که از چند طرف وارد شویم. مگر یکی از اهداف کاهش بار ترافیکی نیست؟ چرا برای رسیدن به کرمانشاه باید چهل کیلومتر بیشتر رانندگی کرد؟ استهلاک، بنزین، مخاطرات جانی مسیر و تصادفات کم شود، مگر بد میشود؟ پس اشکال کار کجاست؟ کدام زیست محیط میخواهد خراب شود که چنین سخن سرایی کرده اید! کمتر مصرف شدن بنزین و عدم آلودگی هوا کمک به محیط زیست نیست!

به استناد قانون در مسیر آزاد راه می بایست بزرگراه یا راه اصلی باشد که مردم به اجبار از  آزاد راه تردد نکنند و عوراض پرداخت نکنند، با وجود محور موجود این الزام رعایت شده پس توجیه اجتماعی دارد و حرفتان در این مورد صحیح نیست! مضافا اینکه کاهش ۴۰ کیلومتری مسافت و کاهش زمان سفر به نصف باعث کاهش سوخت، استهلاک وسایل نقلیه، صرف جویی در بنزین و کم شدن تصادفات و خطرات جانی میشود که توجیه دارد. از همه مهمتر اگر به لحاظ اقتصادی بصرفه نبود هیچ سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری نمی شد.

آقایان عزیز، این پروژه بزرگ و ملی مختص به ایلام و مهران و تردد میلیون ها زائر عتبات نسیت، بحث  کریدور جنوب و غرب و عبور هزاران خودرو سبک و سنگین و مردمان ایلام و لرستان و حتی خوزستان در طول سال و کل مردم شریف ایران در نوروز و اربعین هم هست، کمی از پوست استانی خارج و به منطقه غرب بنگریم، کمی هم برای ایلامیان به عنوان همزبان و هم نژاد اهمیت قائل شوید. سالهاست دفتر نفت ایلام در کرمانشاه است و بنام ایلام و بکام کرمانشاه! این خوب است، اما بزرگراهی که برای همه ایرانیان است، بد میشود! سعی در وارد کردن شهرستانی در ایلام به این داستان خیلی زیبا نیست! امروز تونل اربعین در قلاجه همانقدر برای ایلامیان مهم و حیاتی است که جاده حمیل هست. راه هر چه بیشتر ، تردد آسانتر و ترافیک کمتر! 

ما مردمان این دیار "سرزمین آلامتو" با تمام آلامی که داریم در راستای منافع ملی و منطقه ای همپای همدیگر هستیم و خواهیم بود. لطف کنید دکان دونبش دلسوزی را جای دیگری باز بفرمایید. این حنا دیگر رنگی ندارد. با تمام احترام به شما خوبان(منتقدان) ما در راستای توسعه استان خویش و استان های همجوار گام برمی داریم و کرمانشاه را مثل ایلام دوست داریم و با داشتن پیوند عمیق نژادی، قومی و زبانی، خوبی ها را برای همه می خواهیم. زیرا:"چو عضوی بدرد آورد روزگار ***دگر عضوها را نماند قرار" یا علی و بدرود.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
درود بر این جناب نویسنده
خداوکیلی زیباتر و عقلانی تر این نوشته ندیدم
آفرین تابناک که باز هم درست موضوع گرفتی
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
این طرح همان نحو که در دلنوشته جامع و زیبا به آن پرداخته شده طرحی ملی است؛ مسئولان استانی بایست پیش از این، آن را به سامان می رساندند، طرح ملی یعنی منفعت برای همه کشور با اعتماد به نفس و پشتوانه مردم،مسئولان در همه بخشها جانانه پای کار بیایند واز تمامی ظرفیت های موجود برای انجام آن استفاده کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار