مدیرکل راه و شهرسازی استان از اجرای عمليات حفاظتي رويه‌ی راه مسير قديم ايلام- صالح‌آباد خبر داد.
کد خبر: ۷۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 04 August 2015

مهندس «سیدکمال‌الدین میرجعفریان» گفت: به‌منظور حفظ و نگهداري مسير قديم ايلام به صالح‌آباد جهت استفاده در مواقع ضروري و همچنين تردد اهالي روستاهاي اين مسير عمليات حفاظتي رويه راه در مسير مذكور اجرايي شد.

وی افزود: با توجه به ظرفيت مسير ارتباطي ايلام به مهران و حجم ترافيكي كه در ايام خاص سال همچون اربعين حسيني (ع) و روزهاي آخر هفته در اين مسير به وجود مي‌آيد و اينكه اجراي تعريض محور نياز به اعتبار زياد و زمان نسبتاً طولاني دارد اداره كل راه و شهرسازی استان اقدام به حفظ و نگهداري و اجراي ايمني در مسيرهاي موازي اين محور کرده تا در مواقع ضروري قسمتي از حجم ترافيک به مسيرهاي جايگزين منتقل شود.

مير جعفريان اضافه کرد: در راستاي طرح مذكور 6 كيلومتر از مسير قديم ايلام به صالح‌آباد (محور ماربره) روكش آسفالت شد و 3 كيلومتر ديگر اين مسير نيز با اجراي روكش قير حفاظتي (چيپ سيل) بهسازي شده و عمليات ایمن‌سازی نقاط پرحادثه اين مسير نيز در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اجرای سریع و آسان، کاهش عوارض زیست‌محیطی، قابلیت ترمیم مجدد و مقرون‌به‌صرفه بودن با توجه به افزایش قیمت قیر ازجمله مزایای استفاده از روش چیپ سیل برای بهسازی و روکش آسفالت جاده‌ها دانست و گفت: استفاده از روش‌هاي علمي و جايگزيني اين روش‌ها باهدف اجراي اقتصاد مقاومتي در دستور كار اداره كل راه و شهرسازی استان قرار دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار