رئیس بنیاد بوعلی گفت: امروز دنیا تنها یک بعد از شخصیت فیلسوف و دانشمند بزرگ ایرانی را می شناسد و باید تلاش کنیم همه زوایای شخصیتی این دانشمند را به جهانیان معرفی کنیم.
کد خبر: ۷۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 03 August 2015
رئیس بنیاد بوعلی گفت: امروز دنیا تنها یک بعد از شخصیت فیلسوف و دانشمند بزرگ ایرانی را می شناسد و باید تلاش کنیم همه زوایای شخصیتی این دانشمند را به جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش تسنیم؛آیت الله غیاث الدین طه محمدی دردیداربارئیس فرهنگستان طب سنتی ازبکستان اظهار داشت: عالمان بزرگی همچون بوعلی سینا همانند خورشیدی هستند که بر جهان می‌تابند و همه نسل‌ها باید از نور معرفت و دانش این افراد بهره‌مند شوند.

وی افزود: پس از پیغمبران و امامان بزرگوار هیچ انسانی در طول تاریخ به اندازه شیخ الرئیس بوعلی سینا شهرت جهانی ندارد و همه مردم دنیا از چین تا آفریقا و آمریکا علم خود را مرهون علم و معرفت بوعلی سینا می‌دانند.

رئیس بنیاد بوعلی سینا اظهار داشت: با اختراع چاپ دومین کتاب پس از انجیل کتاب قانون طب بوعلی بود که چاپ شد و این امر ارزش علم بوعلی سینا را مشخص می‌کند.

آیت الله محمدی افزود: کتب بوعلی سینا بیش از صدها بار به چاپ رسیده و به دلیل اینکه بوعلی سینا یکی از مسلمانان شیعه جعفری است وظیفه داریم شخصیت این بزرگوار را به جهانیان به خوبی معرفی کنیم.

وی گفت: متاسفانه امروز دنیا تنها بوعلی را از منظر طب می‌شناسد و دیگر ابعاد شخصیتی وجود این دانشمند بزرگ به خوبی معرفی نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: امروز فرهنگستان طب سنتی ازبکستان باید برای معرفی این شخصیت بزرگوار در کشورهای دیگر همچون چین، تاجیکستان و آسیای میانه تلاش کند.

آیت الله محمدی افزود: بسیاری از کتاب‌های بوعلی در کتابخانه‌های دنیا مهجور مانده و ما باید این کتاب‌ها را از کتابخانه‌‌ها خارج کرده و با ترجمه نفیس در اختیار مردم در اقصی نقاط دنیا قرار دهیم.

وی همچنین گفت: لازم است برای احیا و معرفی شخصیت این دانشمند و فیلسوف بزرگ کنگره‌هایی در سطح ملی در کشورهای مختلف برگزار شود.

رئیس بنیاد بوعلی سینا تصریح کرد: امروز برگزاری کنگره بوعلی سینا در کشور مورد حمایت رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و دولت است.

آیت الله محمدی افزود: کشور ازبکستان نیز باید برای همکاری و برگزاری کنگره بوعلی سینا در سطح بین المللی تلاش کند و در این راستا از دولتمردان خود کمک گیرد و در این کنگره ها از دانشمندان سراسر دنیا دعوت کند.

وی برگزاری کنگره بزرگداشت بوعلی سینا در کشور چین را از بی‌نظیرترین و موثرترین کنگره های بزرگداشت این فیلسوف معرفی کرد که تاثیر فراوانی در معرفی شخصیت شیخ الرئیس داشت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار