فرماندار ایوان با اشاره به تولید سه هزار تن قیر معدنی در این شهرستان گفت: ایوان به عنوان قطب اصلی تولید بیتومین در غرب کشور شناخته شده و راه اندازی یک کارخانه تبدیلی در این زمینه ضرورت دارد.
کد خبر: ۷۱۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 01 February 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛امیدعلی سبزی اظهار داشت: بیتومین که به قیر طبیعی نیز معروف است دارای 160 مورد استفاده از صنایع چسب، ایزوگام، پودر جوهر چاپگر رایانه، رنگ، لاستیک سازی و دیگر موارد صنایع شیمیایی است.

وی افزود: این معدن یکی از بزرگترین معادن خاورمیانه به ارزش 10 هزار میلیارد ریال است که در شهرستان ایوان قرار دارد.

فرماندار ایوان با بیان اینکه این ماده معدنی می تواند منجر به اشتغال و توسعه استان شود، گفت: سالیانه حدود 2 الی سه هزار تن قیر معدنی از این معدن استخراج می شود اما از ظرفیت های معادن استان برای اشتغال استفاده نمی شود.

سبزی یادآور شد: نزدیک به 20 میلیارد ریال بر روی این معدن سرمایه گذاری ثابت انجام شده که برای 11 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

وی همچنین به توسعه و رونق واحدهای صنعتی در ایوان اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب در این شهرستان واحد صنعتی وجود نداشت اما بعد از پیروزی انقلاب 21 واحد صنعتی با اشتغالزایی 217 نفر در شهرک صنعتی وجود دارد که 12 مورد آنها فعال است.

فرماندار ایوان یکی از دستاوردهای انقلاب در سال های اخیر را راه اندازی کارخانه نورد عنوان کرد و افزود: در این کارخانه روزانه 150 تن میلگرد تولید می شود که علاوه بر تامین نیازهای استان به کرمانشاه و کشورهای غربی حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

سبزی از اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار به توسعه شهری ایوان در سفر استاندار ایلام به ایوان خبر داد و گفت: با اختصاص 6 میلیارد ریال طرح کمربندی شهر ایوان نیز شتاب می‌ گیرد./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار