آقای فرماندار هم شما و هم مدیران ادارات در شهرستان در طول سال حتی یک نشست خبری برگزار نکرید که این امر نشان می دهد شما و مدیران در مقابل مردم، و رسانه ها و خبرنگاران پاسخگو نیستید این در حالی است که مسئولان دولت به تشریح و تبیین و اطلاع رسانی سیاست های کلی نظام تاکید دارد.
کد خبر: ۷۰۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 20 January 2019

تابناک ایلام مجتبی کاور :: در حالی که فرماندار دهلران در نشست های اداری و جلسات ، همواره شعار لزوم اطلاع‌ رسانی و توجه به جایگاه خبرنگاران را سر می ‌دهند که خود فردی رسانه گریز است چرا که برخورد گزینشی با برخی رسانه ها از سوی مسئولان اجرایی شهرستان به امری عادی مبدل شده و سریال دنباله داری است.

فرماندار دهلران از نقد سازنده رسانه های گروهی و خبرنگارانی که دغدغه اجتماعی وتوسعه شهرستان را دارند در هراس است ودر سفر مقامات استانی بخصوص معاونین استاندار ومدیران کل این گونه رسانه ها و خبرنگاران را دعوت نمی کند واین اقدام فرایند جریان آزاد خبری و اطلاع رسانی را با چالش روبرو می کند.

این روزها اطلاع رسانی در کانال های تلگرامی وفضای مجازی وگرفتن چند عکس در ژست های مختلف تبلیغاتی وارسال اخبار برای افراد غیر رسانه ای جهت پوشش خبری، از اقداماتی است که در دستور کار فرماندار دهلران وتیم کاری وی وبرخی مدیران این شهرستان قرار گرفته است.

با رصد این حرکت های پوپولیستی می توان به این نتیجه رسید که فرماندار برای پوشش ضعف ها و ناکارآمدی خود در تلاش است واقعیت ها و مشکلات را با چند قطعه عکس به پایان برساند.

آقای فرماندار متاسفانه شما تنها رسانه تصویری را به عنوان خبرنگار قبول داشته وبرای پوشش اخبار و واقعیت ها هیچ یک از رسانه های گروهی را دعوت نمی کنید، چون خوب می دانید خبرنگاران رسانه های گروهی مشکلات را رسانه ای می کنند.

آقای موسوی هم شما و هم مدیران ادارت در شهرستان در طول سال حتی یک نشست خبری برگزار نکردید که این امر نشان می دهد شما و مدیران در مقابل مردم، و رسانه ها و خبرنگاران پاسخگو نیستید ،این در حالی است که مسئولان دولت به تشریح و تبیین و اطلاع رسانی سیاست های کلی نظام تاکید دارد.

مدیر مسئول دو هفته نامه طلوع در گفتگو با تابناک گفت : متاسفانه عدم تحقق وعده های فرماندار در نشست با خبرنگاران که قرار شد ماهیانه برگزار شود تنها یک حرف بی عمل بود.

رحمن جابری  اظهار داشت : فرماندار دهلران بارها وعده نشست خبری با اهالی رسانه برای اطلاع رسانه خدمات نظام و دولت را مطرح کرده و هر بار شانه خالی کرده است و این حرکت می توان فهمید که فرماندار دهلران یک فرد رسانه گریز است.

وی بیان داشت : این اقدام مسئولان اجرایی یک حالت بیشترندارد وآن هم این است که آنها عملکرد مناسبی وقابل دفاعی برای افکار عمومی ندارند.

وی به عملکرد استاندار ایلام در حوزه اطلاع رسانی اشاره کرد افزود : ای کاش مسئولان شهرستان استاندار را الگوی کاری خود قرار بدهند چرا که همیشه با  دست پر در بین اهالی رسانه حضور پیدا می کند و اقدمات انجام شده را برای افکار عمومی اطلاع رسانی می کند.

این پیشکسوت مطبوعات گفت : سکوت مسئولان اجرایی خیانت به نظام و دولت است زیرا بازگو نکردن خدمات ارزشمند نظام در آستانه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی موجب نا امیدی مردم و شاد کردن دشمن است.

جابری به دیدار هئیت دولت با رهبر انقلاب اشاره کرد گفت : اطلاع رسانی وبازگو کردن خدمات دولت از فرمایشات مقام معظم رهبری است که مسئولان اجرایی باید آن را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

این خبرنگار افزود : هرهفته هئیت دولت در جمع خبر نگاران حضور پیدا می کنند و تازه ترین اخبار و اطلاعات در اختیار رسانه ها ومردم قرار می دهند واین امر نشان از اهمیت اطلاع رسانی دولت دارد به راستی فرماندار دهلران چیزی برای گفتن دارد ؟

مدیر مسئول پایگاه خبری نسیم دهلران نیز گفت :متاسفانه مسئولین شهرستان دهلران توان بیان خدمات دولت را ندارند .

احسان صحرایی در گفتگو با تابناک اظهار داشت : اطلاع رسانی عملکرد دولت از یک سو مردم را از کارهای دولت آگاه می کند و از سوی دیگر  باعث قدرت مند نشان دادن دولت می شود.

وی افزود: متاسفانه فرماندار دهلران جدای از اینکه رغبتی برای اطلاع رسانی عملکرد دولت ندارد، بارها نشست اصحاب رسانه که با تلاش روابط عمومی فرمانداری برنامه ریزی و دعوت شده را نیز لغو نموده است.

این خبرنگار بیان نمود: عدم اطلاع رسانه عملکرد دولت به هر دلیلی دودش اول به چشم دولت می رود و این روند هرگز در عملکرد خبرنگاران خدشه ای وارد نمی کند.

وی تصریح نمود: روند اطلاع رسانی عملکرد دولت در دهلران در یکی دو سال اخیر به قدری کند و بی برنامه شده است که گویی دولت در این شهرستان بسیار بد عمل نموده است  در حالی که این چنین نیست و فقط عدم اطلاع رسانی و تعامل فرماندار با خبرنگاران برای اطلاع رسانی خدمات سبب شده که مردم از خدمات دولت در این شهرستان بی اطلاع باشند .

لازم به ذکر است طی روزهای آینده تابناک زوایای مشکلات واختلافات شدید مدیریتی در شهرستان دهلران را طی یک گزارش برای افکار عمومی منتشر خواهد کرد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار