كلاهبرداري كه افراد مسن، بي سواد و کم سواد را در مقابل دستگاه هاي عابر بانك شناسايي و مبلغ 3 ميليارد و 600 ميليون ريال از حساب بانكي آنها برداشت كرده بود، توسط مأموران پليس آگاهي استان فارس دستگير شد.
کد خبر: ۷۰۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 13 January 2019

فرمانده انتظامي استان فارس  در اين خصوص گفت: يک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداري از طريق کارت هاي عابر بانک به پليس آگاهي استان واصل شد، در بررسي هاي صورت گرفته توسط كارآگاهان پليس آگاهي مشخص شد كه شخصي با ايستادن کنار دستگاه هاي عابر بانك در نقاط مختلف استان ضمن اغفال افراد مسن، بي سواد و كم سواد برای اخذ موجودي، پرداخت قبوض و دريافت وجه با گرفتن کارت عابر بانک آنها اقدام به تعويض کارت عابر بانک كرده و از اين طريق مبالغي را از کارت آن ها برداشت يا خريد مي كند.

سردار گودرزي ادامه داد: موضوع به صورت ويژه در دستور كار مأموران پليس آگاهي قرار گرفت و در اين خصوص 40 نفر از مال باختگان كه به اين روش از آنها كلاهبرداري شده بود، شناسايي شدند.

وي افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي گسترده و تعقيب و مراقبت هاي نامحسوس، در نهايت فرد كلاهبردار شناسايي و طي يك عمليات غافلگيرانه توسط مأموران شناسايي و دستگير شد.

فرمانده انتظامي استان فارس گفت: متهم در بازجويي هاي تخصصي و فني پليس به كلاهبرداري اعتراف و اعلام كرد با جلب اعتماد شاكيان و سوء استفاده از کم سوادي و کهولت سن آنان کارت عابر بانک آنان را تعويض و سپس اقدام به برداشت از حساب يا خريد مي كردم.

سردار گودرزي با اشاره به اينكه متهم 3 ميليارد و 600 ميليون ريال از افراد مال باخته كلاهبرداري و از حساب بانكي آنها برداشت كرده بود، گفت: در اين خصوص پرونده قضائي تشكيل و متهم روانه زندان شد.

اين مقام ارشد انتظامي استان فارس اعتماد بي جا به افراد سودجو که در پوشش هاي مختلف با اغفال و فريب اقدام به کلاهبرداري مي كنند، عدم آشنايي افراد به استفاده از دستگاه هاي خودپرداز و عدم رعايت نکات ايمني در اختيار قرار دادن رمز کارت عابر بانک خود به اشخاص ناشناس و عدم فرهنگ سازي در زمينه استفاده صحيح از اين تکنولوژي را از دلايل وقوع اينگونه كلاهبرداري ها عنوان كرد و گفت: شهروندان بايد نسبت به اين موضوع با حساسيت ويژه اي برخورد كنند، رمز كارت هاي عابر بانك خود را به هيچ وجه در اختيار ديگران قرار ندهند و در صورت مشاهده موارد مشكوك، مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار