معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه‌ای ناپایدار به جو استان خبر داد که بارش برف و باران را طی روز‌های آینده برای کرمانشاه به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۰۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 12 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی محمد زورآوند  با بیان اینکه سامانه بارشی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (23 و 24 دی) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: این موج باعث بارش باران و برف، وزش باد شدید و حتی رعد و برق در نواحی مختلف استان خواهد شد.

وی شدت فعالیت این موج ناپایدار را مربوط به بعدازظهر روز یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه دانست و اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی معابر نیز در برخی از نواحی استان وجود دارد.

به گفته معاون هواشناسی استان کرمانشاه، بارش در نواحی سردسیر و مرتفع استان به صورت برف خواهد بود.

زورآوند خاطرنشان کرد: این سامانه دمای روزانه را کاهش داده و باعث افزایش دمای شبانه می‌شود.

وی با بیان اینکه با عبور این موج پدیده دیگری در سطح استان طی روزهای آینده نخواهیم داشت، عنوان کرد: موج دیگری در روزهای پایانی هفته جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و باعث بارندگی می‌شود.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه درباره وضعیت بارندگی‌های سال زراعی جاری نیز اظهار کرد: در این مدت 335 میلی‌متر بارندگی در سطح استان داشته ایم که نسبت به سال گذشته 265 درصد و نسبت به بلندمدت 103 درصد رشد داشته است.

زورآوند میانگین بارش شهر کرمانشاه در این مدت را نیز 282.5 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: در سال زراعی جاری بیشترین بارندگی به میزان 660 میلی‌متر از پاوه و کمترین بارندگی به میزان 212 میلی‌متر از سنقر بوده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار