مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت:کمیته علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و صاحب‌نظران مسائل اجتماعی تشکیل‌ شده است.
کد خبر: ۷۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵ 02 August 2015
به گزارش تابناک ایلام، علی‌محمد نیاکان امروز در نشست شورای فرهنگی عمومی استان ایلام اظهار داشت: کمیته علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و صاحب‌نظران مسائل اجتماعی تشکیل‌شده است.

وی با بیان اینکه این کمیته تاکنون نشست‌های مختلفی را در مورد بررسی آسیب‌های اجتماعی استان برگزار کرده است، تصریح کرد: این آسیب‌ها در  2 محور و 7 زیرمجموعه و 27 موضوع در رشته تحریر درآمده که به شورای فرهنگی عمومی ارائه‌ شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود: با ساز و کار فراهم‌ شده باید شورای فرهنگ عمومی استان به سمت و سویی حرکت کند که رویکردی کاربردی داشته و منتج به نتایج مطلوب اثرگذار در سطح جامعه شود و اعضای شورا بایستی گزارش‌ها و نظرات خود را به‌صورت مکتوب و مدون به دبیرخانه شورا برای بررسی ارائه داده تا جمع‌بندی نهایی از جلسات شورای حاصل شود.

محمد نیاکان، با اشاره به اهمیت تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد مهندسی فرهنگی کشور، اظهار کرد: دستورالعمل نقشه مهندسی فرهنگی کشور ارسال‌ شده که وظایف هر دستگاه مشخص شده و در اسرع وقت به ادارات مرتبط ابلاغ می‌گردد که اعضا باید دیدگاه‌های خودشان را به‌صورت مکتوب به دبیرخانه شورا ارسال کنند.

وی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی در استان به‌طور حتم نیازمند استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی و کارشناسان و اساتید فن بوده و در این مورد نیز با حصول و بررسی این دیدگاه‌ها، برآیند نظرات برای تصویب در شورا ارائه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اهمیت کنگره اربعین حسینی در استان، خاطرنشان کرد: در این راستا باید از ظرفیت رسانه‌های استان، در راستای ترویج فرهنگ حسینی و برگزاری باشکوه این آیین و استقبال و پذیرایی از زوار عتبات عالیات، بهره‌گیری لازم صورت گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار