نماینده مردم لارستان گفت:در حوزه علم پیشرفت‌های بسیار بزرگی داشتیم بطور یکه در بخش بهداشت و درمان جز کشورهای پیشرفته محسوب می‌شویم و در حوزه مسائل پژوهشی و فناوری با جهش علمی توانستیم به تکنولوژیکی پرتاب ماهواره به فضا دست‌یابیم.
کد خبر: ۷۰۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 07 January 2019

تابناک فارس به نقل از جام آنلاین:جمشید جعفرپور  تصریح کرد: اگر برگشتی به ۴۰ سال پیش ، یعنی قبل از انقلاب داشته باشیم می‌بینیم که مقررات سیاسی و تصمیمات اساسی کشور، توسط مجلس و دولت ایران گرفته نمی‌شد و سفارتخانه‌های خارجی بودند که سیاست‌های خود را به ما دیکته می‌کردند به‌عبارت‌دیگر تصمیم‌ها در پایتخت‌های دیگر کشورها گرفته می‌شد و در ایران اجرایی می‌شد.

جعفر پور بابیان اینکه ایران پس از انقلاب کشور مستقلی است و هیچ‌گونه نفوذ خارجی معنایی ندارد گفت: قبل از انقلاب از ایران خواسته می‌شد در دیگر کشورها به‌عنوان ژندارم منطقه دخالت کند اما اکنون حوزه نفوذ ایران در خاورمیانه و منطقه به دلیل اقتدار کشور گسترش‌یافته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تلاش‌های فرهنگی کشور در حوزه کتاب سینما و تئاتر را قابل‌تقدیر دانست و افزود: از ۵۷ مسائل فرهنگ اسلام ، ارزش‌ها و عدالت اسلامی شکل گرفت و در مناسبات اقتصادی و سیاسی به‌عنوان یک اولویت در نظر گرفته شد.

وی تأکید کرد:جمهوری اسلامی ایران توانسته در جشنواره‌های بین‌المللی حاضر شود و جایزه‌های خوبی را برای کشور به ارمغان بیاورد ،برگزاری جشنواره‌های تخصصی هنری رشد چشمگیری داشته و سینمای ایران به‌عنوان الگو و سینمای پاک شناخته می‌شود و در بالاترین رده‌های داوری هنرمندان ایرانی قرار دارند.

جعفر پور افزود: در حوزه کتاب به‌شدت میزان کتاب‌خوانی مردم از ابتدای انقلاب افزایش پیداکرده و با رشد انتشارات در کشور مواجه هستیم براین مبنا معلومات و اطلاعات مردم نیز بالا رفته و گسترش پیداکرده و اطلاعات فرهنگی و دینی عمیق شده‌ است.

وی تأکید کرد: تفاوت سال ۵۷ با سال ۹۷ بسیار متفاوت است و جا دارد از موفقیت‌های بزرگ کشور یاد کنیم.

نماینده مردم لارستان گفت:در حوزه علم پیشرفت‌های بسیار بزرگی داشتیم بطور یکه در بخش بهداشت و درمان جز کشورهای پیشرفته محسوب می‌شویم و در حوزه مسائل پژوهشی و فناوری با جهش علمی توانستیم به تکنولوژیکی پرتاب ماهواره به فضا دست‌یابیم.

وی افزود :دراستانه چهل‌سالگی انقلاب می‌توانیم با قاطعیت اعلام کنیم رشد چشمگیری داشتیم وبه شاخص‌های جهانی دست‌یافتیم ، اما باید ضعف‌ها و آسیب‌ها را بشناسیم و در این بازشناسی به چارچوب اهداف اولیه انقلاب برگردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما راه بسیار طولانی را طی کردیم و به‌هیچ‌وجه ناامید نیستیم اما دشمن به‌عنوان راهبرد اصلی خود به دنبال این است که ملت ایران را ناامید از راهی که رفته بنماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار