عصر امروز و با حضور مردم و مسئولان، آئین تجلیل از خادمان اربعین حسینی و موکب داران شهرستان آبادان برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ 31 December 2018

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان در این آئین خطاب به افراد حاضر گفت: این آئین در واقع قدردانی از تلاش شما در ایام اربعین است که پیش از این اجر کارتان را از اباعبدالله الحسین دریافت کرده اید و امروز ما میزبان شمائیم، امید می رود تا با آسیب شناسی مسائل در جهت رفع نواقص و کمبودها به منظور بهبود و ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به زائران در سال‌های آینده بکوشیم.

بیژن ربیعی افزود: در آن ایام و در آن اوضاع و احوال بین المللی که دشمنان نیز با برنامه ریزی از خارج مرزها سعی در مقابله با این نهضت عظیم داشتند برپا داشتن آئین اربعین و خدمات رسانی بسیار خوب شما خادمان و موکب داران از زائران اباعبدالله، مشت محکمی بر دهان دشمنان قشم خورده نظام بود.

وی اظهار کرد: کسانی که در کسوت خادمی و موکب داری زائران اربعین خدمات رسانی می کنند از عوامل وحدت و تحکیم آن در میان شیعیان سراسر جهان هستند و نقش مهمی در این همگرایی بر عهده دارند؛ بنابراین ضمن قدردانی از تلاشهای بی شائبه شما تلاشمان برنامه ریزی درست و کاهش آسیب ها و مشکلات و رفع نواقص در جهت هر چه باشکوهتر برگزار شدن آئین راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان مظهر وحدت و نزدیکی قلب های شیعیان است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به‌دلیل احساس خطری که از ناحیه شیعیان می کنند در تلاش برای جلوگیری از حر کت اربعین حسینی هستند، تصریح کرد: این نوید هست که در یک دهه دیگر شاهد رشد و توسعه راهپیمایی اربعین حسینی در سایر کشورها باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان با بیان اینکه برپائی آئین تجلیل از خادمان اربعین حسینی و موکب داران، روحیه خدمت گذاری در جامعه را نهادینه می کند، یادآور شد: خدمت رسانی به زائران نباید تنها خاص ایام اربعین باشد و این خدمات رسانی بایستی به سایر ایام مرتبط از جمله راهیان نور نیز بسط و گسترش یابد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان نیز در ادامه این آئین با قدردانی از تلاش خادمان اربعین حسینی و موکب داران در بحث خدمات رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین در ایام اربعین گفت: امسال نیز پالایشگاه به برپایی موکبی تحت نام این شرکت البته نه به صورت هزینه کرد، کمک کرد به طوریکه روزانه سه هزار و ۵۰۰ پرس غذا میان زائران توزیع می شد.

سید علی اکبر میرقادری افزود: همچنین به طور روزانه چهار هزار قرص نان توسط ۷۰ نفر از بانوان فعال در سازمان‌های مردم نهاد در سه شیفت در این موکب پخته و به زائران عرضه می شد که قدردان تلاش هایشان هستیم.

وی اظهار کرد: به طور قطع خدمات رسانی به حدود یک میلیون زائر توسط خادمان و موکب داران در قالب خدمات برنامه ریزی شده اعم از تغذیه، اسکان و سایر موارد بی نظیر و جای بسی قدردانی دارد، این خدمات رسانی کار ساده ای نیست و از این بابت از تمام کسانی که به زائران اربعین خدمات رسانی کردند به ویژه آنانی که در موکب پالایشگاه بودند و عهده دار بخشی از کارها شدند، قدردانی می کنم.

میرقادری همچنین از آمادگی واحد متبوعه اش برای در اختیار قرار دادن سالن های زیر مجموعه این شرکت با توجه به فراوانی تلاشگران این حوزه در سالهای آتی خبر داد.

 در پایان این آئین به طور نمادین از ۳۰۰ خادم و موکب دار با اهدای لوح قدردانی شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار