مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: جلوگیری از بروز آسیب‌های نوپدید که زاییده پدیده شوم طلاق و اعتیاد است مهمترین وظیفه بهزیستی است و همه باید در این امر خطیر یاری‌گر بهزیستی باشند.
کد خبر: ۶۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 01 August 2015
مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: جلوگیری از بروز آسیب‌های نوپدید که زاییده پدیده شوم طلاق و اعتیاد است مهمترین وظیفه بهزیستی است و همه باید در این امر خطیر یاری‌گر بهزیستی باشند.

به گزارش تسنیم؛اکبر سوری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار داشت: عامل ۵۷ درصد از جرائم و ۶۰ درصد از طلاق‌ها اعتیاد است و امروز این موضوع به بحرانی جهانی تبدیل شده که در جامعه ما نیز بسیاری از افراد را دچار مصیبت و بحران اجتماعی و خانوادگی کرده است.

وی افرود: امروز پیشرفت طلاق در جامکعه ما قابل توجه است به صورتی که در سال ۸۳ به ازای هر ۱۱ ازدواج یک طلاق اتفاق می افتاد و در سال ۹۳ این آمار به یک نفر از هر پنج ازدواج رسیده است.

سوری تصریح کرد: کانون خانواده از اصلی ترین کانون هایی است که موجب حفظ اجتماع می‌شود و اگر این کانون متزلزل شود به طور قطع با پدیده‌های شوم اجتماعی بسیاری در جامعه مواجه می‌شویم.

مدیرکل بهزیستی استان همدان فضای مجازی، ماهواره‌ها و مشکلات فرهنگی را اصلی ترین عامل ایجاد تزلزل خانواده‌ها معرفی کرد.

سوری گفت: هم اکنون طبق آمار ثبت احوال استان همدان رتبه ۱۴ طلاق در سطح کشور را دارد که در این میان وضعیت استان تهران و البرز بسیاربدتر است.

وی جلوگیری از طلاق‌های سفید و عاطفی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: امروز از دست رفتن معنویات تاثیر بسیاری بر کاهش استحکام خانواده گذاشته است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: اکر ما بتوانیم ازدواج ها و طلاق‌های موفق در جامعه داشته باشیم به طور قطع آسیب های کمتری در کمین فرزندان جامعه است.

سوری با بیان خدمات بهزیستی گفت: بهزیستی بزیرگترین نهاد اجتماعی است که مورد تاکید و توجه رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: سازمان بهزیستی با ۷۰ وظیفه و هزار فعالیت از قبل از تولد تا میانسالی در خدمت اقشار مختلف جامعه از جمله معلولان، زنان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و آسیب دیدگان اجتنماعی است.

سوری بیان کرد: ۱۸۵ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان همدان به عنوان پرونده دار مستمر و غیر مستمر تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: امروز بهزیستی استان همدان به طیف های مختلفی از جمله معلولان جسمی حرکتی، نابینان، افراد ناشنوا و بیماری‌های خاص خدمات بیمه ای و حمایتی ارایه می‌کند.

سوری تصریح کرد: ۶۴۰ هزار نفراز افراد نیز در مهدهای کودک، مراکز مشاوره ای و طرح های غربالگری از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند.

وی افزود: سازمان بهزیستی امروز بزرگترین سازمان مهردم نهاد است که توسط ۸۵۰ سازمان مردمی حمایت می‌شود و هر یک از این سازمانها به یک قشر خیریه متصل است و خدماتی قابل ملاحظه به اقشار آسیب پذیر ارائه می‌کنند.

سوری طرح مراقبت در منزل را از طرح های اثر گذار بهزیستی عنوان کرد و گفت: حدود ۱۰ میلیارد ریال کمک یارانه به مراکز بهزیستی برای کمک به خرید و تجهیز وسایل توانبخشی پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان افزود: بهزیستی همچنین ۱۱۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال نیز برای بیمه های درمانی،مکمل برای بازنشستگی و بیمه آتیه به اقشار جامعه هدف خود پرداخت می‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار