رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: عملیات اجرای طرح جنگلانه و کپه کاری در مراتع بخش مرکزی این شهرستان در دهستان تنگچنار انجام شد.
کد خبر: ۶۹۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 23 December 2018

سید علی باقری افزود: این طرح ملی با همکاری اعضای تشکل های زیست محیطی انجام و آنها نسبت به کاشت بذر بادام کوهی اقدام کردند.
وی ادامه داد: در این کار، اعضای تشکل های مردمی انجمن جمعیت واقفین سبز، کانون کشاورزان خبره، انجمن بانوان سبز، دوستدار بهار سبز، حامیان شیرکوه و انجمن دوست داران حامی طبیعت و روستا حضور داشتند.
این مسئول، هدف از اجرای طرح را شناخت و حمایت از گونه ‌های گیاهی در معرض خطر و آشنایی با روش کاشت آنها، معرفی جایگاه واقعی و نقش مردم به خصوص جوامع محلی در حفاظت و احیای منابع طبیعی و ترویج استفاده از گونه‌های بومی کم‌آب ‌به جای گونه‌های نامتناسب با اقلیم منطقه ذکر کرد.
باقری همچنین، جلوگیری از فرسایش خاک با احیاء و افزایش مناطق جنگلی و مرتعی و تقویت و ترویج فرهنگ مشارکت مردم در راستای حفاظت از آب و خاک را از دیگر اهداف کپه کاری ذکر کرد.
وی سطح عرصه منابع طبیعی مهریز را 600 هزار هکتار ذکر کرد که برای حراست از آن‌ها به همکاری و همیاری تمام مردم و مسئولان نیاز است.
دهستان تنگچنار با سه هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.
بخش مرکزی مهریز شامل دهستان‌های میانکوه، ارنان، تنگچنار، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت 50 هزارنفری این شهرستان حدود 30 درصد در روستاها زندگی می‌کنند.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار