در واکنش به خبر" انحراف یا تخلف در پرداخت اعتبارات روستایی استان (پرداخت وام چندمیلیاردی به روستایی که وجود خارجی ندارد!) " با ارسال جوابیه ای خواستار انتشار آن درسایت شده است و این رسانه در اجرای قانون مطبوعات عین جوابیه را بشرح ذیل منتشر می نماید
کد خبر: ۶۹۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲ 22 December 2018

اخبار روز ایلام

تابناک ایلام :: در واکنش به خبر" انحراف یا تخلف در پرداخت اعتبارات روستایی استان (پرداخت وام چندمیلیاردی به روستایی که وجود خارجی ندارد!) " که هفته گذشته در خروجی سایت و کانال خبری تابناک ایلام قرار گرفت  با ارسال جوابیه ای خواستار انتشار آن درسایت شده است و این رسانه در اجرای قانون مطبوعات عین جوابیه را بشرح ذیل منتشر می نماید
 

جناب آقای اسدی ؛ مدیر محترم تابناک ایلام ضمن تشکر از پایگاه خبری تابناک، بابت انعکاس مسائل و مشکلات استانی، به استحضار می رساند، در جوابیه قبل نحوه و فرایند بررسی طرحها و توزیع اعتبارات روستایی در استان تشریح شد.

اما اینکه این تسهیلات در یک روستای خاص منجر به حذف کامل بیکاری شده باشد خواسته ای غیر معقول و دور از ذهن است.

بر اساس بازرسی ها و گزارشات دریافتی از نهادهای بیمه گر تا کنون حدقل 1200 نفر، طرح توسعه روستایی به تعداد بیمه شدگان اضافه نموده است. که اشتغال طرحهای جدید نیز بعد از بهره برداری به این تعداد اضافه خواهد شد.

مسئولین استانی تمام تلاش خود را به کارگرفتند تا با نهایت سرعت همراه با دقت به جذب تسهیلات اشتغال روستایی در استان کمک کنند اما این تسریع صرفا با افزایش تعداد جلسات و افزایش ساعات کاری محقق شده و کمترین اثر را در انحراف تسهیلات داشته است.

بی شک یکی از اهداف طرح توسعه روستایی جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و تسریع در روند مهاجرت معکوس به روستاها می باشد.

در همه استانها چنانچه متقاضی تسهیلات، ایده ای داشته باشد که عملی بوده و منجر به تولید و افزایش اشتغال جوانان استان شود و دارای اهلیت مالی و فنی باشد در هیچ قسمتی از آئین نامه و دستورالعمل های مربوط قید نشده است که باید بومی آن منطقه باشد. ایجاد اشتغال برای بومی های منطقه و توسعه و رونق در آن منطقه از اولویت های بررسی طرحها محسوب می شود.

طرحی که نویسنده به آن اشاره کرده است(طرح تولید مبلمان و مصنوعات چوبی) از زوایای مختلف در کمیته های فنی مورد بررسی قرارگرفته است از جمله اهلیت فنی و مالی برای اجرای طرح، محل اجرای طرح (از نظر دارا بودن مجوز ها و تاییدیه های لازم) .

همه اهل فن به خوبی می دانند اگر تعداد محدود سرمایه گذارانی که در شهرستان مهران و در مکانهایی غیر از منطقه ویژه و شهرک صنعتی که هر دو هم مشمول طرح توسعه روستایی نمی باشند. به خوبی استقبال نشود با تعداد کم روستاهایی که در شهرستان مهران مشمول طرح توسعه روستایی هستند عملا باید به سمت پرداخت تسهیلات به واحدهایی برویم که کمترین تاثیر را بر افزایش اشتغال منطقه خواهند گذاشت.

بنده به عنوان یک کارشناس برعکس نگارنده اعتقاد دارم که سرمایه گذار طرح مذکور به لحاظ اهلیت فنی و مالی شرایط لازم را دارا می باشد، نقش های اجتماعی خود را بدور از سیاسی کاری و تساهل و تسامح مسئولین استانی در شهرستان مهران ایفا کرده و منشا اثرات مثبت اجتماعی در شهرستان بوده است. و کارآفرینی توانمند برای اجرای این طرح می باشد.

بر اساس استعلام بعمل آمده از مبادی ذیربط روستایی به نام روستای قلعه کهنه در ورودی مهران از قبل وجود داشته اما به دلایلی متروکه شده و کد جدیدی برای روستا ایجاد نشده است.

ضمنا بر اساس استعلام بعمل آمده از شهرداری شهرستان مهران، نقطه ای که برای اجرای طرح مذکور در نظر گرفته شده است خارج از حریم شهر می باشد. یعنی عملا این نقطه جزِئی از شهرمهران محسوب نمی شود. در بررسی طرحهای مختلفی که در استان در طرح اشتغال روستایی با شرایطی اینچنینی مواجه شده ایم عملا سعی شده است با نگاه خوشبینانه سرمایه گذار واقعی و مجموع اشتغال شهرستان مهران در اولویت بررسی ها قرار گیرد تا سایر شرایط، از قبیل رستوران ها و مجتمع های بین راهی و .... که عملا هیچ کدام در محدوده روستاها واقع نشده اند.

کل مسئولین استانی بنابه دستور استاندار محترم در چند روز اخیر جهت اطلاع رسانی و برقراری عدالت در پرداخت تسهیلات به تک تک شهرستانهای استان مراجعه و با سرمایه گذاران، متقاضیان اشتغال و تمام افرادی که به نوعی دستی بر آتش بیکاری دارند جلسه گذاشته به رفع مشکلات متقاضان کسب و کار پرداخته و دست سرمایه گذاران واقعی را به گرمی (حتی سرمایه گذار غیر بومی) می فشارند. و جهت ترغیب سرمایه گذاران به سرمایه گذاری و جلوگیری از بروکراسی اداری، برای نقاطی که شرایط و مزیت های لازم را دارا باشند مجوز بی نام صادر کرده اند.

براستی اگر استان موفق به جذب تسهیلات اشتغال روستایی نمی شد نویسنده محترم بی کفایتی مدیران استانی را مسبب این امر نمی دانستند حال که با همگرایی و همفکری تمام مدیران استان پرداخت تسهیلات در فاز یک به اتمام رسیده و قطعا هم انحرافاتی نیز داشته است، همانطور که مسئولین استانی به این فکر افتاده اند که روند پیشین و انحرافات فاز یک را در مرحله جدید به حداقل برسانند، می طلبد تمام رسانه ها و نشریات استانی با نقد منصفانه مرحله اول، به کمک مسئولین استانی آمده و انحرافات موجود را به حداقل ممکن برسانند./م

پاسخ برای تابناک ایلام محفوظ است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار