عضو شورای بازبینی چهارمین جشنواره نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم، از این جشنواره به عنوان فرصتی ارزنده برای کاستن از فاصله میان هنرمند و مخاطب یاد کرد.
کد خبر: ۶۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 29 July 2015

به گزارش خبرنگار ما و به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، دکترعبدالحسین لاله، با اشاره به آثار راه یافته به بخش بازبینی چهارمین جشنواره نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم، گفت: آثار قابل قبولی به لحاظ محتوایی در جشنواره حضور یافته است و از افراد شناخته شده ای به لحاظ حرفه ای شاهد اجرای اثر بودیم.

وی ادامه داد: به باور من چنین فعالیت هایی می تواند به کاسته شدن تدریجی فاصله میان هنرمند و مخاطب کمک شایانی کند و این به تعالی جامعه در سپهری گسترده تر کمک کند.

وی با بیان اینکه هر اندازه فاصله میان هنرمند و جامعه خوب باشد، می توان نتایج موثری از این روند گرفت، افزود: این امر هم به تعالی هنر هنرمند و نیز مفاهمه جامعه منجر خواهد شد و بردباری آن را در سطوح مختلف افزایش خواهد داد.

دکتر لاله، با تاکید بر این نکته که اگر این تعامل صورت گیرد، آثار بهتر و واقع گرایانه تری از جامعه عرضه می شود، اظهار داشت: باید با افزایش ظرفیت نقد در بین دستگاه های اجرایی زمینه تعالی جامعه نیز فراهم آمد تا هنرمند به عنوان واسطه ای برای این مهم، به تکون هنر خود بپردازد.

عضو شورای بازبینی چهارمین جشنواره نمایش خیابانی و فضای باز تبریزیم، با مثبت ارزیابی کردن رابطه میان هنرمند و مخاطب، ادامه داد: با افزایش روحیه نقدپذیری در سطح حاکمیت، هنرمند نیز از خودسانسوری پرهیز خواهد کرد و جامعه مسیر خود را به سمت و سوی یک جامعه هدفمند و متعالی پیش خواهد برد.

این نویسنده و پژوهشگر هنر، با بیان اینکه ظرفیت های هنری تبریز باید همواره تقویت شوند، گفت: اگر زمینه ای فراهم شود که همه هنرمندان به تولید آثار هنری متناسب با گرایش های خود مشغول باشند، به نقش اثرگذار خود در جامعه ایمان خواهند آورد و با همپوشانی کردن دو زمینه سرگرمی و کار هنری، آثار ممتازی را تولید می کنند.

دکتر لاله با یادآور شدن اینکه هنرهایی که از آنها به عنوان روشنفکری یاد می شود، نمی توانند تاثیری مناسب در بین توده های مردم داشته باشند، افزود: این رویه از اثرات هنری است که هنرمند می خواهد خود را به هر روی از جامعه جدا کند و رویه ای مستقل در پیش بگیرد.

وی ادامه داد: در روی دیگر این سکه، هنر بشدت عامه پسند بوده و از انتقال مفاهیم اصلاحی هنرمند عاجز است.

وی افزود: این دو روش نمی توانند در بلند مدت به خلق آثار هنری فاخر و متناسب با نیاز و درک جامعه کمک کنند و نتیجه خوبی برای افق های جامعه نخواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که جشنواره تبریزیم در طول دوره فعالیت خود بتواند به خلق و ایجاد چنین رابطه ای اقدام کند و به رشد و تعالی جامعه، توأمان با ایجاد رابطه ای مناسب میان هنرمندان و مخاطبان کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار