مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: گونه در حال انقراض و بسیار نادر پرنده میش مرغ به عنوان نماد فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.
کد خبر: ۶۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 29 July 2015
مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: گونه در حال انقراض و بسیار نادر پرنده میش مرغ به عنوان نماد فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان همدان، حمدالله چاروسایی افزود: بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان هر کدام از فدراسیونهای ورزشی کشور ملزم به حمایت از یکی از گونه های جانوری و یا گیاهی در حال انقراض هستند.

وی اضافه کرد: طبق این بخشنامه فدراسیون بدمینتون کشورمان گونه نادر و در حال انقراض میش مرغ که زیستگاه آن در همدان بوده را به عنوان نماد انتخاب کرده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: بر این اساس سهم الدین حمیدی رییس هیات بدمینتون استان همدان نیز به عنوان عضو کمیته محیط زیست فدراسیون معرفی شد.

گفتنی است میش مرغ پرنده ای از خانواده هوبرگان است که در دشت های وسیع بی درخت ، زمین های استپی و کشتزارهای پهناور حبوبات و علفزارها زندگی می کند.

این پرنده یکی از بزرگترین پرندگان ایران است که با طول بدن یک متر و وزن بیش از 15 کیلوگرم از نظر شکل و جثه شباهت زیادی به بوقلمون دارد.

تغذیه این پرنده بسیار متنوع و شامل مواد گیاهی و حیوانی مختلف از جمله حشرات ، قورباغه و مارمولک است.

در بهار که زمان جوجه آوری است ، آشیانه خود را در قسمت های انبوه این مزارع می سازد اما در پاییز و زمستان نیز می توان آنها را در مزارع درو شده مشاهده کرد.

این پرنده طی سال های گذشته به دلیل محدود شدن زیستگاه های طبیعی ، شکار بی رویه و اختلال در مناطق زیست و تخمگذاری آن ، در معرض تهدید انقراض بوده و به همین دلیل هم اکنون در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از جمعیت و منابع طبیعی جهان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار