عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:دولت در شرایط کنونی باید مکانیزم ویژه ای را برای حمایت از بخش صادرات و واردات به ویژه تعدیل قیمت حمل و نقل دریایی ایجاد کند، در غیر این صورت اگر بازرگانان کشور به حال خود رها شوند، در آینده ای نزدیک توان پرداخت تعرفه های سنگین حمل و نقل دریایی را نخواهد داشت.
کد خبر: ۶۸۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ 26 November 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:سیدحسین افضلی در واکنش به افزایش تعرفه حمل و نقل دریایی، گفت: در شرایطی کنونی افزایش تعرفه حمل و نقل دریایی مشکلاتی را برای صادرکنندگان ایجاد می کند، زیرا افزایش هزینه صادرات موجب می شود که فعالیت اقتصادی صادرکننده ها مقرون به صرفه نباشد.

بهبود وضعیت صادرات با ارتقا بخش تولید و توسعه اشتغال

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارتقا بخش تولید و توسعه اشتغال به بهبود وضعیت صادارات برمی گردد، زیرا بسیاری از محصولات تنها باید صادر شوند، در غیر این صورت بازار داخلی توان و کشش مصرف آن را ندارد.

تعلل در صادرات موجب از دست رفتن بازارهای خارجی می شود

وی افزود: استمرار در حضور در بازارهای خارجی و تأمین نیازهای آن ها به صورت مداوم بسیار ضروری است، زیرا در صورت تعلل در صادرات محصولات مذکور، رقبای خارجی محصولات مشابه را وارد بازار می کنند و در آن صورت نمی توان رقابت کرد و راحت نیست که آن بازار را دوباره باز پس گیرد.

ترانزیت دریایی
در شرایط کنونی با مشکلات بسیاری در حوزه اقتصاد به ویژه تحریم های اقتصادی مواجه هستیم از این رو بهترین راه کار برای افزایش درآمدهای مالی کشور، افزایش تولید و ارتقا سطح صادرات است، از این رو برای تحقق این مسئله باید مشوق های لازم برای صادرکننده ها فراهم شود

افضلی ادامه داد: در شرایط کنونی با مشکلات بسیاری در حوزه اقتصاد به ویژه تحریم های اقتصادی مواجه هستیم از این رو بهترین راه کار برای افزایش درآمدهای مالی کشور، افزایش تولید و ارتقا سطح صادرات است، از این رو برای تحقق این مسئله باید مشوق های لازم برای صادرکننده ها فراهم شود.

دولت تعرفه حمل و نقل دریایی را تعدیل کند/ بازرگانان توان پرداخت تعرفه های سنگین را ندارند

دولت در شرایط کنونی باید مکانیزم ویژه ای را برای حمایت از بخش صادرات و واردات به ویژه تعدیل قیمت حمل و نقل دریایی ایجاد کند، در غیر این صورت اگر بازرگانان کشور به حال خود رها شوند، در آینده ای نزدیک توان پرداخت تعرفه های سنگین حمل و نقل دریایی را نخواهد داشت
وی ادامه داد: دولت در شرایط کنونی باید مکانیزم ویژه ای را برای حمایت از بخش صادرات و واردات به ویژه تعدیل قیمت حمل و نقل دریایی ایجاد کند، در غیر این صورت اگر بازرگانان کشور به حال خود رها شوند، در آینده ای نزدیک توان پرداخت تعرفه های سنگین حمل و نقل دریایی را نخواهد داشت.

افضلی تصریح کرد: امروز باید تمام ابزارهای حمایتی برای توسعه واردات و صادرات و در کل بخش بازرگانی کشور استفاده شود، از این در بخش حمل و نقل دریایی نیز بسیار لازم است که بخش های دولتی در این حوزه شرایطی را برای کاهش تعرفه حمل و نقل دریایی بیاندیشند.

دولت برای کنترل هزینه حمل و نقل دریایی یارانه پرداخت کند

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: شرایط کنونی کشور بسیار ویژه است و مسئولان باید با توجه به این شرایط رفتار کنند، از این رو به نظر من یکی از راه کارها برای کاهش تعرفه حمل و نقل دریایی، پرداخت یارانه و سوبسید از سوی دولت به شرکت های مذکور است تا هزینه چشمگیر حمل و نقل به صادرکننده تحمیل نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار