رئیس پلیس راه استان ایلام خبر داد ؛
رئیس پلیس راه استان ایلام از برگزاری همایش اهداء کلاه ایمنی و شبرنگ رایگان به موتورسیکلت سواران قانونمند در شهر چوارکه با حضور معاون راهداری و و حمل و نقل جاده ای و مسئولین این شهر در حوزه پلیس راه ایلام _ اسلام آباد برگزار شد ،خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ 21 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد: کلاه ایمنی یکی از وسایل ضروری در حین موتورسواری است زیرا موتورسیکلت بدلیل اینکه فاقد هرگونه سیستم محافظت کننده به هنگام تصادف بوده و با توجه به میزان سرعت بالایی که دارد از خطرناکترین وسایل نقلیه ای به شمار می رود.

او افزود: پلیس راه استان با اجرای این طرح ها توانسته است نسبت به کاهش مرگ و میرهای ناشی از تصادفات و تلفات جاده ای این دسته از وسایل نقلیه را به حداقل ممکن برساند.

رئیس پلیس راه استان ایلام یادآور شد :هدف از اجرای این طرح ها نهادینه کردن فرهنگ ایمنی ترافیک و استفاده کاربران از کلاه ایمنی در حین رانندگی و اجرای مقررات و نجات جان موتور سیکلت سواران است.

او اضافه کرد:بدون تردید کاهش تصادفات، محصول تلاش جمعی است و تغییر رفتارهای غیرصحیح زمان بر است اما با فرهنگ سازی نهادینه خواهد شد.

وی گفت:هدف ما از فرهنگ سازی پیشگیری از بروز تصادفات در جاده ها است و برای رسیدن به این منظور همه باید در راستای ارتقاء فرهنگ جامعه به خصوص فرهنگ ترافیک کوشا باشیم و راکبان موتورسیکلت سوار نیز از دست درازی به حقوق دیگران بر حذر باشند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در داخل هر کدام از کلاه های ایمنی یک برچسب وجود دارد که گروه خونی در داخل آن قید شده و لازم است که راکبان گروه خونی خود را مشخص و بر روی کلاه ایمنی بچسباند تا در مواقع حوادث و سوانح و نیاز ضروری راکبان به خون ، گروه خونی وی مشخص باشد .

او در پایان گفت : در این همایش به تعداد ۶۰ نفر از راکبان موتورسیکلت سوار، کلاه ایمنی رایگان و برچسب شبرنگ جهت نمایان سازی قسمت جلو و عقب وسیله نقلیه اهداء شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار