با پیگیری های معتمدان، ریش سفیدان، بزرگان ایلات و طوایف مختلف و نیز اعضای هیات صلح و سازش و شورای معتمدین استان ایلام منجر به رضایت قاطع و بدون چشمداشت خانواده آرمون شد و شهاب احمد پناه از اعدام و چوبه دار رهایی یافت.
کد خبر: ۶۸۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 20 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  این آیین خودجوش مردمی با حضور ریش سفیدان، بزرگان، معتمدان طوایف مختلف ایلام به ویژه ایل بزرگ ارکوازی و طوایف بولی و اعضای هیات صلح و سازش و شورای معتمدین استان در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهر ایلام برگزار شد.

در این آیین خانواده اولیای دم مصیب آرمون بدون هیچ چشمداشت و دریافت دیه از قصاص و اعدام شهاب احمدپناه در گذشتند و وی را بخشیدند.

دبیر هیات صلح و سازش و شورای معتمدین استان ایلام در این مراسم گفت: تلاش این هیات ترویج فرهنگ غنی و ارزشمند صلح و گذشت و سازش در بین طوایف و ایلات مختلف استان است.

جبارکارزانی افزود: گذشت اولیای دم از قصاص قاتل باعث ایجاد جو صمیمیت، الفت، آرامش و امنیت در بین مردم و نیز عاملی برای توسعه، پیشرفت، امنیت و توسعه در جامعه می شود.

معاون فرهنگی دادگستری نیز اظهار داشت: اسلام دین سازش و صلح است و پیامبر اسلام نیز طبق فرموده قرآن پیامبر ترویج مکارم اخلاق است.

حجت الاسلام امیری افزود: اساس و پایه دین مبین اسلام گسترش صلح و سازش است و آیات، روایات و احادیث زیادی در زمینه گذشت از قصاص و بخشیدن فرد خاطی وجود دارد.

شایان ذکر است ، سال 92 درگیری 2 برادر از طایفه بولی منجر به قتل غیر عمد فرد میانجی می شود و مصیب 30 ساله ناخواسته به دست شهاب 27 ساله به وسیله چاقو کشته می شود.

با پیگیری های معتمدان، ریش سفیدان، بزرگان ایلات و طوایف مختلف و نیز اعضای هیات صلح و سازش و شورای معتمدین استان ایلام منجر به رضایت قاطع و بدون چشمداشت خانواده آرمون شد و شهاب احمد پناه از اعدام و چوبه دار رهایی یافت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار