مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تشریح کرد
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، راهبرد آموزش و پرورش در مقابله با فرقه‌های انحرافی و تقویت ریشه‌های اعتقادی دانش آموزان را تقویت تشکل‌های دانش آموزی در مدارس عنوان کرد.
کد خبر: ۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹ 22 February 2015

به گزارش ایسنا، اسفندیار چهاربند در نشستی خبری به مناسبت هشتم اسفند ماه، بزرگداشت روز امور تربیتی اظهار کرد:‌ در هفته تربیت اسلامی قرار دادیم و به همین مناسبت در آموزش و پرورش تهران مجموعه فعالیت‌هایی از حدود دوماه گذشته طراحی شده و به اجرا در آمده است.

وی به نقش آموزش و پرورش در باب تربیت اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بروزرسانی شایستگی‌های حرفه ای معلمان است. در همین راستا تا کنون حدود 25 راهکار سند تحول احصا و اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در قالب دوره‌های بازآموزی تلاش کردیم اطلاعات معلمان را در دو حوزه صلاحیت‌های عمومی چون روشهای تدریس و ... و صلاحیتهای تخصصی بروزرسانی کنیم گفت: ظرف دوسال گذشته بیش از دومیلیون و 100 هزار نفرساعت دوره ضمن خدمت برای ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان برگزار شده است.

چهاربند ادامه داد: به موازات این اقدامات، با توجه به هوشمندسازی 37 درصد مدارس تهران، برای توانمندسازی و آشنایی معلمان با نحوه استفاده از این امکانات حدود 72هزار نفرساعت دوره آموزشی برگزار شد. از این رهگذر مدارس را به تناسب فراهم آوری و استفاده از امکانات هوشمندسازی درجه بندی کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی در وزارتخانه تشکیل شده و از طریق همسو کردن این تشکل‌ها سعی دارد قدرت خنثی کردن این هجمه‌ها را افزایش دهد. در کنار این اقدام دوره‌هایی برای مربیان تربیتی برگزار کردیم تا آنها را با ترفندهای القای این تفکرات و راهبردهای مقابله با آن آماده کنیم.

چهاربند از برگزاری نخستین جشنواره برترین‌های تربیت اسلامی شهر تهران، فردا چهارم اسفندماه در محل باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: فلسفه برگزاری این جشنواره شناسایی و تجلیل از عوامل سهیم در امر تربیت اسلامی شهر تهران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار