در نشست مذکور تصمیماتی مانند ایجاد یادمان شهدا و تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با رعایت اصول معماری اسلامی، ایرانی و ملی بر اساس ضوابط و مأموریت‌های دانشگاه بررسی شد.
کد خبر: ۶۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷ 28 July 2015
ایجاد یادمان و تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان و رئیس این دانشگاه بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نشست رسول جلایی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان و امیر تیموری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت عصر امروز برگزار و تصمیمات مختلفی اتخاذ شد.

در نشست مذکور تصمیماتی مانند ایجاد یادمان شهدا و تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با رعایت اصول معماری اسلامی، ایرانی و ملی بر اساس ضوابط و مأموریت‌های دانشگاه بررسی شد.

مشارکت بنیاد حفظ آثار درباره مستندسازی نقش دانشگاه آزاد اسلامی در دفاع مقدس، مشارکت در برگزاری بهینه درس آشنایی با دفاع مقدس در دوره‌های ضمن‌خدمت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، اختصاص بخشی از کتابخانه مرکزی دانشگاه به آثار دفاع مقدس از دیگر تصمیمات نشست مذکور بود.

مطالعه درباره مکان‌یابی برای احداث یادمان شهدا در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و راه‌اندازی رشته‌های چند نظمی مرتبط با دفاع مقدس از دیگر مباحث نشست بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در نشست مذکور دانشگاه را مبدأ تحول و منزل تعالی دانست و اظهار کرد: باید یاد شهدا باقی بماند.

رسول جلایی با بیان اینکه ورود شهدای گمنام به گیلان نعمت بزرگی است، تصریح کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا میزبان خوبی برای شهدای گمنام باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در نشست مذکور ایثار و شهادت را یکی از اسوه‌های پایداری نظام دانست و گفت: این امر ما را بر آن داشت تا در تمام برنامه‌ها همواره به یاد شهدا و حافظ دستاورد آنها باشیم.

امیر تیموری، رسیدگی به یادمان شهدا و و غبارروبی مزار آنها را امری ضروری دانست و افزود: باید با انجام اقدام‌های فرهنگی موثر سبک زندگی شهدا را برای نسل جوان جامعه تبیین کرد.

وی شهدا را یادگاران روزهای دفاع و حماسه دانست و خاطرنشان کرد: تکریم شهدا وظیفه همه مردم بوده و زنده‌ نگه‎ داشتن یاد و نام شهدا جهادی بزرگ و قابل قدردانی است.

این مسئول نسل جوان جامعه را نیازمند آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار