شبکه نسل چهارم تلفن همراه 4G/LTE با حضور مدیران ارشد ایرانسل به صورت رسمی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۶۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 27 July 2015
راه‌اندازی شبکه نسل چهارم ایرانسل در همدان

شبکه نسل چهارم تلفن همراه 4G/LTE با حضور مدیران ارشد ایرانسل به صورت رسمی راه‌اندازی شد.

به گزارش فارس؛مدیرعامل شرکت ایرانسل اظهار کرد: با این اقدام، از این به بعد همدان علاوه بر نسل سوم تلفن همراه، زیرپوشش فناوری LTE نیز قرار گرفته است.

علیرضا قلمبر دزفولی با بیان اینکه شهرهای همدان، ملایر، تویسرکان و اسدآباد زیرپوشش نسل سوم اینترنت همراه (3G) قرار داشتند، گفت: با بهره‌برداری از آخرین نسل اینترنت همراه (4G / LTE) در همدان این شهر به عنوان مرکز استان، علاوه بر نسل سوم، برای نخستین بار زیر پوشش نسل چهارم تلفن همراه نیز قرار گرفت.

وی از راه‌اندازی سرویس 3G ایرانسل در 400 شهر و دهستان و همچنین بیش از 56 مسیر جاده‌ای کشور خبر داد و افزود: این سرویس در تمام 31 استان کشور راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه سرویس 4G ایرانسل نیز در 77 شهر کشور در دسترس مشترکان قرار گرفته است، خواستار توجه به این مهم شد.

وی درباره‌ ضریب شاخص‌های ICT در استان همدان نیز گفت: همدان نوزدهمین استان کشور از نظر شاخص ITU در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

قلمبر دزفولی با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت در استان همدان پایین‌تر از میانگین کشوری است، ابراز داشت: البته ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در استان همدان بالاتر از میانگین کشور است.

وی تأکید کرد: ایرانسل در همدان 229 سایت BTS دارد که منجر به پوشش 85 درصدی جمعیتی ایرانسل در استان می‌شود.

مدیرعامل ایرانسل در بخش دیگری از سخنانش مصرف ماهانه دیتای شبکه ایرانسل در پایان تیرماه را بیش از 8000 ترابایت خواند و ابراز داشت: این میزان مصرف در مقایسه با دوره‌ قبل از بهره‌برداری در شهرهای زیر پوشش اینترنت پهن‌باند، 450 درصد رشد دارد.

وی میزان مصرف دیتای استان همدان در پایان تیرماه را بیش از 100 ترابایت دانست و گفت: این میزان مصرف در مقایسه با دوره قبل از بهره‌برداری 3G و 4G ایرانسل در استان بیش از 460 درصد رشد را نشان می‌دهد.

قلمبر دزفولی با اشاره به انجام یک‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، گفت: سرمایه‌گذاری بر روی نسل 2، 3 و 4 به 5 میلیارد دلار رسیده است.

وی از انجام 320 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان خبر داد که تا پایان سال جاری این میزان سرمایه‌‌گذاری به 360 میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه ایرانسل هیچ سیم‎‌کارتی در بازار ندارد که مالکیتش مشخص نباشد، گفت: برخلاف برخی شایعات، شارژ مخدوش و یا کارت شارژ جعلی نیز در بازار نداریم.

وی در پایان سخنانش از ایجاد بیش از 50 هزار شغل در کشور از طریق شرکت ایرانسل خبر داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار