نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : فرهنگ بسیج با محوریت ارزش‌های دینی و انقلابی در تحولات نظام اسلامی نقش آفرینی کرده و این فرهنگ باید الگویی برای رشد فکری و اعتقادی نسل جدید باشد.
کد خبر: ۶۷۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ 29 October 2018

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : فرهنگ بسیج با محوریت ارزش‌های دینی و انقلابی در تحولات نظام اسلامی نقش آفرینی کرده و این فرهنگ باید الگویی برای رشد فکری و اعتقادی نسل جدید باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در دیدار نخبگان بسیج دانش‌آموزی تبریز با بیان اینکه شهید محمدحسین فهمیده نمونه تربیت یافته فرهنگ بسیج است، گفت: بسیج یک تفکری است که در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و توانست با نیروهای مردمی و با محوریت ارزش‌های دینی و انقلابی در تحولات نظام اسلامی ایران اثرگذار باشد و همچنان پایدار باقی بماند.

امام جمعه تبریز افزود: بسیج تفکری است که به دلیل اهمیت بالای آن، همه اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای آماده‌سازی و رشد تفکر عاشورایی و ادامه حرکت انقلابی باید در آن حضور داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت بسیج، خصوصاً بسیج دانش‌آموزی گفت: بسیج به ما نیاز ندارد ولی ما به بسیج و فرهنگ بسیج نیازمندیم؛ چون با حاکمیت فرهنگ بسیج در جامعه هیچ خطری متوجه کشور نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: اگر امروز از دشمن هراسی نداریم به واسطه حاکمیت فرهنگ بسیج در جامعه است؛ که ۳۶هزارشهید دانش‌آموز را در دفاع از آرمان ها و اعتقاداتمان تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید به اینکه نوجوانان امیدهای آینده کشور هستند، گفت: ارتقای تحصیلی و سطح علمی باید اولین اولویت دانش‌آموزان بسیجی باشد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر تقویت باورهای دینی و انجام فرایض اسلامی گفت: اقامه نماز به هنگام و با حضور قلب در سنین نوجوانی و جوانی از آموزه های دینی ما مسلمانان است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه در بین دانش آموزان دختر هم باید توجه زیادی به مسئله حجاب وجود داشته باشد، ادامه داد: آنچه که در رابطه با حجاب در مدارس و جامعه هست وضعیت خوبی نیست و باید متولیان امور تربیتی از جمله بسیج دانش‌آموزی که مزین به نام بسیج است، در این راستا اقدام موثر انجام دهند و الگو سازی کنند.

وی با تاکید بر ارتقاء آگاهی های سیاسی دانش آموزان در مدارس تصریح کرد: دانش‌آموزان باید شناخت سیاسی داشته باشند تا در روز سخت و بحران توانایی تشخیص از خود نشان دهند چرا که اگر این شناخت نباشد در روزهای بحرانی دچار اشتباه می‌شوند.

وی گفت: در اثر عدم بصیرت و شناخت، انسان ناخواسته به دشمن کمک می‌کند، از این‌رو به لحاظ بصیرتی باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی درپایان یادآور شد: روز سیزدهم آبان ماه روز دانش‌آموز است و با حضور در راهپیمایی با پاسخی کوبنده به دشمنان نشان خواهیم داد که در مسیر ترسیم شده مقام عظمای ولایت قرار داریم./*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار