مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس گفت: با تشکیل تیم‌های حریق و خرید تجهیزات پیشرفته در تابستان امسال میزان آتش‌سوزی در مناطق حفاظت‌شده استان فارس به 20 هکتار کاهش یافت.
کد خبر: ۶۷۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 24 October 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: سعید محمودی اظهار داشت: اگر امکانات رفاهی در پاسگاه‌ها برای محیط‌بانان فراهم نشود و ذهن آنان مشغول مسائل اقتصادی شود در مقابل شکارچیان متخلف با مشکل روبه‌رو شده و درنتیجه بازدهی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه محیط‌بانان باید مجهز به‌تمامی امکانات و تجهیزات به‌روز باشند تا بتوانند در پاسگاه‌ها و پارک‌های حافظت‌شده خدمت‌رسانی کنند، افزود: کوله‌پشتی، کفش، کاپشن، جلیقه ضدگلوله و دیگر مایحتاج ضروری محیط‌بانان برای حافظت از پارک‌ها و مناطق شکارممنوع در اختیار آنان قرارگرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس خاطرنشان کرد: با تلاش‌ محیط‌بانان ‌و حمایت همه‌جانبه از آن‌ها در بعضی از شهرستان‌ها با افزایش 4 و در برخی دیگر 10 برابری کشفیات شکار، صید و اسلحه روبه‌رو هستیم.

محمودی تصریح کرد: درگیری مسلحانه با شکارچیان متخلف، مواجهه با تله‌های انفجاری و آتش‌سوزی از دیگر مواردی است که محیط‌بانی را جزء مشاغل سخت روبه‌رو کرده و برای مقابله با مشکلات جامعه هدف، نیاز به حمایت بیشتری از سوی متولیان دستگاه‌های اجرایی است.

وی بیان داشت: دستگیری 40 متخلف در پارک ملی بمو، پارک ملی قطرویه و نیز در شهرستان‌های کازرون، ارسنجان، لامرد، شیراز، استهبان، بوانات، اقلید، خرامه و لار، کشف 23 قبضه اسلحه با 21 عدد فشنگ، یک عدد قطار فشنگ، 2 دستگاه دوربین چشمی و نیز تعداد بسیار زیادی فشنگ ساچمه‌ای ازجمله اقدامات محیط زیست استان درمهرماه امسال بوده است.

به ازاء هر هکتار یک محیط‌بان وجود دارد

محمودی با اشاره به اینکه به ازاء هر هکتار یک محیط‌بان وجود دارد، افزود: باوجود تعداد اندک این قشر از جامعه عرصه حفاظت از زیست‌بوم برای آنان دشوار شده و در این راستا تعداد محیط‌بانان در کشور باوجود مسؤولیت بسیار اندک است.

وی اضافه کرد: محافظان محیط‌زیست در شبانه‌روز 18 ساعت کار می‌کنند و در ماه 12 روز استراحت دارند این حجم فعالیت نسبت به‌تمامی کارمندان کشور بیش از 2 تا 3 برابراست ولی به لحاظ دریافت حقوق و وضعیت معیشتی جزء اقشار کم‌درآمد محسوب می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس ابراز داشت: برای مقابله با حوادث غیرمترقبه با تشکیل تیم‌های حریق ونیز خرید تجهیزات پیشرفته تا پایان شهریورماه امسال میزان آتش‌سوزی در مناطق حفاظت‌شده استان فارس به 20 هکتار رسیده است.

وی اظهار داشت: برای حفاظت از محیط‌زیست و حراست از جنگل‌ها و درختان و دیگرگونه‌های نادر و کمیاب از شهروندان درخواست می‌شود از رها کردن هرگونه مواد پلاستیکی در دل طبیعت که موجب از بین رفتن گونه‌های جانوری شده است خودداری کنند.

برچسب ها: محیط زیست ، جنگل ، آتش سوزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار