معاون استاندار
معاون اقتصادی و امور منطقه ای استاندار ایلام گفت: روزانه ۸ تقاضا برای سرمایه‌گذاری در استان ایلام به ستاد تسهیل ارائه می‌شود.
کد خبر: ۶۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳ 27 July 2015

به گزارش تابناک ایلام، حشمت اله عسگری امروز در پنجمین نشست ستاد تسهیل و جذب سرمایه‌گذاری استان ایلام، اظهار داشت: حضور بخش خصوصی کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در استان در حوزه سد، راه‌آهن، زیرساخت‌ها، گردشگری، نفت، نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس، پتروشیمی بیانگر بهبود فضای اقتصادی و توسعه‌ای استان و کشور است.

وی افزود: اکنون روزانه به‌طور متوسط هفت تا هشت شرکت بخش خصوصی از کشورهای اروپایی و آسیایی برای حضور و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این استان اعلام آمادگی می‌کنند.

معاون استاندار ایلام تأکید کرد: این ظرفیت ویژه باید با رویکرد مناسب دستگاه‌های اجرایی بخصوص دستگاه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن، گردشگری و میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی به‌صورت کارشناسی شده مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: بدون شک این ظرفیت شرایط بسیار مناسبی برای حضور رقبای بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف ایجاد می‌کند که می‌توان از آن در راستای توسعه و تحول استان و ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت تولید و اقتصاد منطقه بهره برد.

عسگری به قانون رفع موانع تولید ابلاغی دولت در سال جدید اشاره کرد و گفت: بندبند این قانون دارای ظرفیت است که دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و مجریان واحدهای تولیدی می‌توانند در راستای رفع مشکلات خود از آن بهره ببرند.

وی گفت: بدون شک رفع مشکلات تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور به نفع دولت، بخش خصوصی، بانک‌ها و مجریان طرح‌ها و مردم است.

معاون اقتصادی و امور منطقه‌ای استاندار ایلام خاطرنشان کرد: رویکرد مهم قانون رفع موانع تولید تسویه‌حساب بدهی بانک‌ها، کمک به رشد منابع بانکی، رفع قید منابع و مصارف در بانک‌ها، تسهیل در فضای کسب‌وکار، و کمک به حیات تولیدکنندگان است.

وی افزود: ستاد درون دستگاهی برای بررسی موارد قانونی مربوط به هر دستگاه در خصوص قانون رفع موانع تولید باید تشکیل شود تا به‌صورت ویژه هر دستگاه در راستای اجرای بندهای قانونی آن اقدام و از این ظرفیت بهره ببرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار