استعفای انتخاباتی فرماندار پارس آباد
اهالی پارس آباد می گویند سیاستمداران حامی دولت به تغییر پی در پی مدیران در دوره احمدی نژاد ایراد می گرفتند ، اما خود تعمدا و بصورت ناشیانه تری این تزلزل مدیریتی را در فرمانداری پارس آباد حاکم کرده اند.
کد خبر: ۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴ 21 February 2015

به گزارش تابناک اردبیل، ناصر نصیری فرماندار شهرستان پارس آباد مغان برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه گرمی از سمت خود استعفا کرد.

این استعفاء در چارچوب بخشنامه وزیر کشور بود که فرمانداران و بخشدارانی را که قصد کاندیداتوری داشتند ملزم کرده بود تا یک اسفند ماه 93 از سمت خود استعفاء دهند.

برخی تحلیلگران سیاسی شهرستان پارس آباد می گویند با توجه به اینکه بخشنامه وزیر کشور خارج از قانون مصوب انتخابات است ، به احتمال قوی فرآیند قبول استعفای فرماندار پارس آباد و معرفی فرماندار جدید طول خواهد کشید. آنها می گویند این مسئله به تاکتیکی تبدیل خواهد شد تا جدایی نصیری از صندلی فرمانداری پارس آباد کمی طول بکشد.

با وجود این، باید منتظر واکنش آشکار و نهان میر قسمت موسوی نماینده فعلی گرمی و برومند نماینده پارس آباد و بیله سوار باشیم که هر کدام به دلایل خود، خواهان تحویل هر چه سریع تر پست فرماندار پارس آباد از طرف نصیری هستند.

ناصر نصیری در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم گرمی در مجلس بوده است و میر قسمت موسوی نماینده فعلی هنوز خاطره شکست از این رقیب سرسخت را فراموش نکرده است. ادامه کار نصیری در پارس آباد فرصت بیشتری برای تحرک سیاسی و تبلیغاتی به نصیری خواهد داد.

از سوی دیگر نصیری در برابر گزینه های پیشنهادی برومند برای برخی پست ها مقاومت می کند و در همین چند روز گذشته نیز آماج حملات تند نماینده پارس آباد قرار گرفته است.

با اعلام استعفای نصیری، هواداران او در شهرستان گرمی شاد شدند اما در مقابل مردم شهرستان پارس آباد از تزلزل مدیریتی پیش آمده در این شهرستان ناراضی اند.

در دولت تدبیر و امید، تنها در عرض چهار ماه گذشته دو فرماندار به نام های ایرج بیگدلو و ناصر نصیری از سمت فرمانداری شهرستان پارس آباد مغان استعفا داده اند. این تزلزل پست فرمانداری به عنوان عالی رتبه ترین مدیر دولتی در سطح شهرستان باعث برخی سردرگمی ها و ناهماهنگی ها در سطوح اجرایی شده است و این وضعیت در 30 سال گذشته در شهرستان پارس آباد بی سابقه بوده است.

اهالی پارس آباد می گویند سیاستمداران حامی دولت به تغییر پی در پی مدیران در دوره احمدی نژاد ایراد می گرفتند ، اما خود تعمدا و بصورت ناشیانه تری این تزلزل مدیریتی را در فرمانداری پارس آباد حاکم کرده اند.

عده ای دیگر نیز از اینکه پست فرمانداری پارس آباد سکوی پرش برای نمایندگی شده است انتقاد می کنند و می گویند ثبات اداری پارس آباد فدای نگاه ابزاری تیم سیاسی ستاد روحانی شده است و آنها با نگاه ابزاری جایگاه فرمانداری پارس آباد را به دستاویزی برای پربار کردن رزومه کاندیدای مورد نظر شان در گرمی تبدیل کردند.

یکی از وبلاگ نویسان پارس آبادی هم در انتقاد صریح از خدابخش استاندار اردبیل و تیم سیاسی او نوشت: «دقیقا آقای استاندار و تصمیم گیران و تصمیم سازان استانی دولت از جمله شریفی معاون سیاسی استاندار و همچنین معاون منابع انسانی استاندار و رئیس ستاد روحانی از جمله اقبال عباسی از همان ابتدا می دانستند آقای نصیری کاندیدای مجلس خواهند شد اما آنها به فرمانداری پارس آباد بعنوان سکوی پرتاب نصیری در گذر از نظارت شورای محترم نگهبان نگاه کردند. متاسفانه تاوان این سیاست بازی را باید اهالی شهرستان پارس آباد بپردازند که توسعه شهرستانشان از تغییرات پی در پی مدیریتی ضربه می بیند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار