مدیر ستاد اقامه نماز قم:
مدیرکل ستاد اقامه نماز قم گفت: یادمان های ساخته شده برای شهدای گمنام علاوه بر فضای معنوی خاص خود، بهترین مکان برای انجام فعالیت های فرهنگی است.
کد خبر: ۶۶۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 06 October 2018

به گزارش تابناک قم، محمد خامه یار با اشاره به این که مزار شهدای گمنام در هر منطقه ای که باشد، روحیه ایثارگری را ترویج می کند، افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی در این یادمان ها، بهترین شرایط را برای تبیین ارزش های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به وجود می آورد که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

وی بیان کرد: اقامه نماز جماعت و تشکیل جلسات هیات های مذهبی در جوار یادمان شهدای گمنام از دیگر اقدام های فرهنگی است که می توان آن را با استفاده از معنویت مزار شهدا برگزار کرد و شوری خاص بدان بخشید.

وی ادامه داد: هرکدام از مزار شهدای گمنام فلسفه ای جذاب دارد که حضور راویان دوران دفاع مقدس در آن می تواند به عنوان یک برنامه فرهنگی مستمر تعریف شود.

خامه یار گفت: رسانه های جمعی نقش موثری در تشویق مردم برای حضور در یادمان شهدای گمنام و استفاده از فضای معنوی و برنامه های فرهنگی آن دارند که باید از این ظرفیت به شکل مطلوب استفاده شود.

وی افزود: انجام فعالیت های فرهنگی در جوار یادمان های شهدای گمنام احتیاج به برنامه ریزی و مدیریت منسجم دارد که در این زمینه می توان از ظرفیت خادمان افتخاری برای ساماندهی امور استفاده کرد.

وی با اشاره به این که حفظ فرهنگ ایثار و شهادت بزرگترین عامل شکست دشمن است، ادامه داد: یادمان های شهدای گمنام در کنار مزار سایر شهدای دوران دفاع مقدس، بهترین مکان برای مقابله با جنگ نرم دشمن و حفظ روحیه حماسی مردم هستند که باید از این ظرفیت معنوی به نحو احسن بهره برد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار