رئیس بسیج دانشجویی کشور در همدان گفت: « اثر بخشی» حلقه مفقوده برنامه‌های فرهنگی در کشور است.
کد خبر: ۶۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 25 July 2015
رئیس بسیج دانشجویی کشور در همدان گفت: « اثر بخشی» حلقه مفقوده برنامه‌های فرهنگی در کشور است.

به گزارش تسنیم، داوود گودرزی درهفتمین دوره طرح ولایت دانشجویان بسیجی در سالن چمران دانشگاه بوعلی با اشاره به در موضوع مباحث تشکیلاتی اظهار داشت: باید در مقابل عمر، جوان و دوران مسئولیتی خود پاسخ گو باشید، نعمت بسیج دانشجویی امروز در اختیار شما است و باید از این فرصت استفاده کنید و الا باید در آن دنیا پاسخ گو این گذشتن عمر خود باشید.

گودرزی بیان کرد: باید با جدیت برای حضور در دوره و استفاده از آن تأمل کنیم و بدانیم برای بعد از اختتامیه این طرح چه چه وظیفه ای را برعهده داریم، چرا که باید برای تصمیمات و برنامه‌هایمان عملیات اجرایی داشته باشیم وگرنه عمر دانشجویی و مسئولیتی ما در بسیج به اتمام می رسد و کار ناتمام باقی می‌ماند.

وی با اشاره به چرایی این دوره‌های تشکیلاتی- تربیتی با عنوان خط امام از سال گذشته گفت: ۱۱ دوره متمرکز از سوی ما برگزار و در هر استان نیز یک دوره را برگزار می کند و در جواب این چرایی باید شناخت خود را نسبت به امام راحل کامل کنیم.

گودرزی عنوان کرد: امام راحل به افراد بسیجی هویت می‌بخشد و معیار تشخیص درست از نادرست و جهت حرکت ما را مشخص می کند تا بدانیم در چه مسیری باید حرکت کنیم، ضمن اینکه امام و مکتب امام به ما وجه تمایز و هویت می دهد و این سه نکته ضرورت پرداختن به مبحث خط امام است.

وی افزود: از سالهای گذشته افرادی در سیاست داخلی و خارجی درصدد تحریف خط امام هستند که ما به عنوان نسل جوان و دانشجویان مسلمان اگر به خوبی از امام و اندیشه امام شناخت یابیم رسالت انتقال آرمان های انقلاب به نسل‌های بعدی را برعهده داریم.

گودرزی با اشاره به اینکه شما دانشجویان نسل ۳ و ۴ نسل واسط نام دارید، گفت: افراد این نسل یا امام و رزمندگان را دیدند و یا حضور و فعالیتشان برای آنها ملموس تر است اما نسل ۶ و ۷ این واسطه گری و اطلاعات را ندارند که این وظیفه انتقال بر عهده نسل واسط است.

وی با اشاره به سخنان رهبر در مرور ۱۴ خرداد هرسال بیان کرد: امام هرساله در مورد امام راحل و مکتب و خط ایشان توضیح می دهد که این نشان از اهمیت این موضوع است که اگر به فراموشی سپرده شود لطمات جبران ناپذیری دارد.

گودرزی تصریح کرد: عده ای خود را پیروان خط امام می دانند ولی رفتار و سکنات آنها بر خلاف امام است و سایر افراد به جز دانشجویان بسیجی این دغدغه را ندارند که به آنها گوشزد کنند و شما باید در این زمینه آگاهی کسب کرده و آخرین دغدغه های امام را بدانید.

گودرزی در بخش دیگر صحبت‌های خود با بیان این که باید ۴ گام برای عملیاتی برنامه‌ریزی کردن در بسیج دانشجویی برداریم، افزود: ابتدا نگرش و باور خود را نسبت به مسائل دنیا، اسلام، انقلاب، بسیج و مردم اصلاح کنیم و جایگاه و نقش خود را در جامعه بشناسیم تا رفتارمان اصلاح شود.

وی اظهار داشت: قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی را رسما افتتاح کردیم و با توجه به اینکه ۱۲۰۰ گروه اردوی جهادی در کشور داریم و باید پرچم داری مناسب و سیستمی مناسب و هوشمند را در این راستا در بسیج راه اندازی کنیم تا این معضل را رفع کنیم.

گودرزی با بیان اینکه دروغ، تهمت، غیبت و سوظن در برخی سایت‌ها، رسانه‌ها و جریان‌ها خلاف رشد اخلاقی و معنوی است، افزود: در گام دوم به انقلاب اخلاقی نیاز داریم و هر بسیجی باید از خود این مورد را شروع کند، چرا که هم از نظر دینی مهم و در مورد دیگر موضوع تشکیلاتی مهم است.

گودرزی با اشاره به پیچ های تاریخی که باید با هوشیاری و بصیرت آنها را پشت سر گذاشت، تصریح کرد: به طور قطع مسئله یمن نقطه عطفی در تاریخ کشور ما و جهان اسلام است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم نیروی تراز اول انقلاب باقی بمانیم و همواره روحیه بسیجی را حفظ کنیم باید به گام سوم روی آوریم، افزود: باید رشد همه جانبه داشته باشیم که دارای ۶ بعد است؛ اخلاق و معنویت، معرفت و شکل گیری چارچوب اندیشه منطبق بر اسلام ناب، بصیرت و دشمن شناسی، مهارت با توجه به قرار داشتن در جنگ اقتصادی و فرهنگی، عقلانیت و اندیشه ورزی و بعد آخر جسم است.

گودرزی گفت: گام چهارم مختص بسیج دانشجویی و ارتقای تشکل بسیج دانشجویی است و مرحله نخست در این گام شناخت کامل تشکیلات و انجام کار گروهی است که خود رأی بودن در آن جایی ندارد، اگر برنامه تدوین شده نداشته باشیم به مرحله اجرا نمی‌رسد، در مرحله بعدی فهم بسیج و چرایی تأسیس بسیج دانشجویی، تداوم انقلاب اسلامی را امام در بسیج دانشجویی می‌دید و به همین منظور آن را تشکیل داد چرا که مهمترین سنگر در جنگ نرم دانشگاه است، ضمن اینکه مدیران آینده کشور از دانشگاه‌ها رشد می‌کنند.

وی اظهار داشت:ما اولین انقلاب در دنیا هستیم که وارد دهه چهارم شدیم در سایر دنیا انقلاب‌ها به دهه سوم نرسیده از هم می‌پاشد و یا ضربه می‌خورد اما به لطف پروردگار انقلاب ایران سی و ششمین سال خود را پشت سر گذاشت.

گودرزی بیان کرد: ایدئولوژی، رهبری و نیروی وفادار به رهبری و ایدئولوژی عوامل موفقیت و ماندگاری در انقلاب است و آینده انقلاب اسلامی باید دغدغه شبانه روز بسیجیان باشد و برای آن برنامه ریزی کنند و در این راستا مهمترین کار، امر تربیتی است تا کادر آینده انقلاب تأمین شود.

وی تصریح کرد: مرحله سوم در گام چهارم برنامه ریزی صحیح است، اگر وضعیت فرهنگی دانشگاه مطلوب نیست برای آن سناریو و برنامه ریزی داشته باشید و در این راستا صرفا برگزاری یک همایش در مورد دانشگاه کافی نیست.

گودرزی با اشاره به اینکه باید اقتضای دانشگاه خود، زمان دانشجویان، ظرفیت ها و امکانات پیرامون و کارهای مشترک، نیروی انسانی را تعریف و ابزارها را بشناسید، افزود: مخاطبانتان را دسته بندی کنید چرا که ۵ دسته مخاطب دارید.

وی اظهار داشت: در موضوع حجاب ۲۶ دستگاه قانونا موظف به اقدام هستند، مخاطبان نمایشگاه‌های حجابی که برپا می‌شود غالبا بانوان محجبه و چادری هستند و این یکی از مضامین مغفول ماندن اثربخشی در این برنامه‌ها است.

گودرزی تصریح کرد: هر بسیج دانشجویی و دانشکده یک نشریه گروهی هفتگی نیاز دارد که باید به طور مرتب به چاپ برسد و دانشجویان نسبت به دستیابی به آن شرطی شوند، تابلو اعلانات بسیج در دانشگاه ها باید به روز باشد، برپایی اردوهای هوشمند و هدفمند، برگزاری و شرکت در کرسی های آزاداندیشی ضمن ایجاد فضای گفت و گوی منطقی بدون هیاهو، ترس و واهمه و در آخر فعالیت در فضای مجازی است که باید تولید محتوا و پیام رسان به مخاطب باشید.

وی عنوان کرد:۳ رویکرد مهم بسیج دانشجویی، فراگیری و جذب حداکثری بسیج دانشجویی، مطالبه گری آرمان‌ها و در آخر احیای اخلاق و معنویت در دانشگاه‌ها است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار