استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: مدیران در واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی اهتمام جدی داشته باشند.
کد خبر: ۶۶۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 03 October 2018

مدیران درواگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی اهتمام جدی داشته باشند

به گزارش تابناک قزوین،" عبدالمحمد زاهدی" شامگاه سه شنبه در جلسه واگذاری پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای استان، با بیان این مطلب گفت: واگذاری طرح های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی به نفع دستگاه های اجرایی است.


استاندار قزوین افزود:متاسفانه روال نادرستی از گذشته در کشور به دلیل اقتصاد نفتی ایران شکل گرفته است و مردم و مسئولان فکر می کنند باید تمامی پروژه ها و طرح ها توسط دولت تکمیل شده و به بهره برداری برسد.


وی ادامه داد: این درحالی است که کشورهای پیشرفته بسیاری از طرح هایی که دولت در ایران متولی آنها است را به بخش خصوصی واگذار کرده و با سرعت بیشتر و هزینه کمتر آنها را به بهره برداری می رسانند.


استاندار با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید در واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی با اهتمام بیشتری اقدام کنند افزود: مدیران دستگاه ها نباید احساس کنند اگر امکان و طرحی را واگذار می کنند اهمیت و قدرت دستگاه آنها کاهش می یابد بلکه مشکلات آنها کمتر شده و باری از دوش دولت برداشته خواهد شد.


زاهدی یادآور شد: خوشبختانه مصوبه فرا قانونی شورای عالی روسای سه قوه که با دستور مقام رهبری تشکیل شده است مشکل را در مورد قوانین دست و پاگیر و بوروکراسی های واگذاری طرح های نیمه تمام حل کرده و باید دستگاه ها با جدیت و سرعت بیشتری برای واگذاری این طرح ها اقدام کنند.


وی گفت: باید از تمامی ظرفیت های این مصوبه استفاده کنیم چون وجود معافیت های مالیاتی، آزادی عمل در قیمت گذاری طرح ها و قائل شدن مشوق ها برای سرمایه گذاران از جمله مزیت هایی هستند که دست سازمان ها را برای واگذاری طرح ها بسیار باز گذاشته است.


استاندار قزوین خاطر نشان کرد: باید جلسات کارگروه های واگذاری دستگاه ها مستمر و منظم در استان برگزار شود تا امکانات و طرح های قابل واگذاری برای برون سپاری به بخش خصوصی شناسایی و احصا شوند.


زاهدی خاطر نشان ساخت:باید اقدام مدیران برای واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی به عنوان یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد آنها لحاظ شود تا شاهد تسریع در واگذاری طرح ها به بخش خصوصی باشیم.


    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: تاکنون 90 طرح قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان شناسایی شده است و باید دستگاه های اجرایی اهتمام بیشتری برای برون سپاری آنها داشته باشند.


ابوالفضل یاری افزود: این پروژه ها در میان دستگاه های اجرایی مختلف از جمله شرکت آب و فاضلاب شهری، اداره آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد، دانشگاه علوم پزشکی، میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری،اداره ورزش و جوانان و... قرار دارند که طی 15 جلسه کاری شناسایی و انتخاب شده اند.


وی با اشاره به دلایل ضعف واگذاری پروژه ها افزود: بی انگیزه بودن مدیران دستگاه ها، توجیه اقتصادی نداشتن برای بخش خصوصی و پیگیری نشدن مستمر طرح واگذاری ها از جمله دلایل پیگیری ضعیف این موضوع است.


یاری گفت: از اداره ورزش و جوانان به دلیل تسریع در واگذاری طرح های نیمه تمام خود به بخش خصوصی رضایت کامل وجود دارد و در این دستگاه موضوع بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی کاملا جا باز کرده است.


وی افزود: تغییر کاربری های چندگانه و معافیت های 10 ساله از جمله مزیت های واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی هستند که باید در فراخوان ها و مذاکرات برای جذب سرمایه گذار مطرح شوند.


این مسئول ادامه داد: بخشی از پروژه های دستگاه های دولتی تعمیر و تجهیز امکانات هستند که می توان آنها را به راحتی در قالب های مختلف واگذار کرد و بار سنگین هزینه های آنها را از دوش دولت برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار