کارناوال‌های عروسی نا متعارف رایج شده در سالهای اخیر که موجب اشاعه گناه و سلب آرامش مردم می باشد؛ همچنان در سایه غفلت و بی توجهی مسئولین قرار دارد.
کد خبر: ۶۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 25 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از درگزخبر، با پایان یافتن ماه رمضان و افزایش مراسم های ازدواج متاسفانه شاهد ناهنجاری جدیدی هستیم که در چند سال گذشته در شهرها مرسوم شده است؛ عدهای از افراد در مراسم جشن و عروسی، ارزشهای اسلامی را رعایت نکرده و با به راه انداختن کارناوال‌های عروسی نا متعارف و ایجاد سر و صدا در معابر و خیابانهای شهر تا ساعات آغازین بامداد، باعث سلب آسایش و ناراحتی عمومی می‌شوند.

باید توجه داشت که برگزاری جشن عروسی در حریم خانه و اماکنی که مجاز شناخته شده است، منعی ندارد اما تجاوز به حقوق شهروندی به نام جشن و پایکوبی در عروسی خلاف هنجارهای پذیرفته شده اجتماعی می باشد و استفاده از آلات و ادوات موسیقی، ایجاد ترافیک، جلوگیری از عبور و مرور عادی خودروها، ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت موتور سواران شدیدا مورد اعتراض شهروندان می باشد.

راهکار حل مزاحمت‌های شبانه برخی افراد در مراسم های عروسی، فرهنگی و انتظامی می باشد؛ که علاوه بر راه ‌حلهای فرهنگی و آموزشی در ارائه سبک ازدواج متناسب با شرع و عرف، کنترل انتظامی این امر می توانند موثر واقع شود؛ قطعاً اگر سختگیری پلیس در چند مورد اتفاق بیفتد، در کنترل این موضوع تاثیرگزار خواهد بود.

در پایان زوج های جوان و خانواده آنان باید به این نکته توجه نمایند که با برگزاری مراسم ازدواج به سبک غیر شرعی علاوه بر اشاعه گناه و گرفتار شدن به آثار وضعی گناه سبب از بین رفتن مبارکی این پیوندها می شود که می توان به افزایش آمار طلاق از زمان باب شدن این نوع مراسم های ساختار شکن استناد نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار