در خبرهای منتشر شده وبراساس اعلام چوپان وبستگان وی ،تعداد گوسفندان به سرقت رفته 80 راس اعلام شد ،اما بررسی های پلیس و اظهارات بعدی چوپان نشان داد که تعداد گوسفندان به سرقت رفته مشخص نیست و نیاز به بررسی بیشتری دارد.
کد خبر: ۶۶۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶ 28 September 2018

تابناک ایلام::صبح امروز خبری در گروههاو کانالهای تلگرامی شهرستان چرداول منتشر شد ،خبر غیر منتظره ای از وقوع سرقت احشام در روز روشن . حال وحکایت هم از این قرار بود که ؛ دو خودرو خاور ونیسان به گله گوسفندی که در محدوده روستای جوبشیرعلی بخش شباب مشغول چرا بودند نزدیک شده وبا ترفند خاصی خود را به چوپان مسن نزدیک وبا بستن دست وپای وی، تمام گله را به سرقت می برند.

در خبرهای منتشر شده وبراساس اعلام چوپان وبستگان وی ،تعداد گوسفندان به سرقت رفته 80 راس اعلام شد ،اما بررسی های پلیس و اظهارات بعدی چوپان نشان داد که تعداد گوسفندان به سرقت رفته مشخص نیست و نیاز به بررسی بیشتری دارد.

دراین بین مجموعه بحثها واظهار نظرهایی در خصوص چرایی وقوع این سرقت و وظیفه نیروی انتظامی در تامین امنیت صورت گرفت .دراین موضوع هم نباید شک وشبهه ای را راه داد که براساس قانون ،وظیفه تامین امنیت مردم بر عهده نیروی انتظامیست و دستگاه قضایی هم باید در کنار مرجع انتظامی در صدور واجرای احکام نقش پر رنگ تری در پیشگیری از وقوع جرم ایفا نماید.

اما اگر بخواهیم منصفانه در اینخصوص قضاوت کنیم ،باید گفت که سیاه مطلق دیدن دور از انصاف وعدل است ،چرا که نیروی انتظامی شهرستان واستان علیرغم کمبود نیرو وتجهیزات و گستردگی حوزه استحفاظی، بخوبی از پس وظیفه خود برآمده والبته بارها وبارها افرادی را به ظن سرقت دستگیر، اما فرآیند خاص رسیدگی های قضایی و نبود ادله های اثبات جرم، به آزادی مظنونین منجر شده است .

دراین مورد خاص هم ممکن است وقوع سرقت در روز، ضعف امنیت تعبیر وبه حساب کم کاری نیروی انتظامی نوشته شود ،اما در کنار لزوم تامین امنیت و افزایش گشت ها و اندیشیده شدن  تمهیدات امنیتی ،این راهم باید اضافه کنیم  که بنا نیست در پای هردرختی ودربالای هر تپه و کوهی ،و به همراه هر گله گوسفندی یک گشت پلیس مستقر کرد!دراین موارد خاص هوشمندی مردم ،تسلیح دامداران به سلاح دارای مجوز و هوشیاری گله داران مهمتر وموثرتراست.

هرچند معتقدیم که باید مراقبت نمود که از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری به عمل آید ،اما نیروی انتظامی باید تمام تلاش اطلاعاتی خود رابنماید تا ردی از این اتفاق تلخ یافته و اعتماد وسکینه را به هم استانیهایمان باز گرداند. موضوعی که مورد تاکید فرماندهی انتظامی شهرستان چرداول نیز قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول با بیان اینکه دستگیری سارقان چوپان چرداولی در دستور کار پلیس قرار دارد، گفت: مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

سرهنگ "جهانگیر زارعی" با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان چرداول از طریق مرکز110از یک فقره سرقت احشام در روستای "جوب شیرعلی" از توابع "شباب" مطلع، که بلافاصله به محل اعزام و به بررسی موضوع پرداختند.

وی افزود : به جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان، بلافاصله طرح مهار اجرا وکلیه مسیرهای ورودی و خروجی مسدود شد.

سرهنگ زارعی یادآور شد: با تلاش ماموران و اهالی محل تعداد25راس احشام درحوالی محل کشف و دستگیری سارقان وکشف سایر احشام مسروقه به صورت ویژه دردستورکار پلیس شهرستان قرار دارد

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فعال مدنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
پس استان ایلام نا امن ترین استان ایران است مصاحبه شون پس بگیره فرمانده انتظامی ایلام ... این حرفها چیه .نیروی انتظامی چرداول تنبل ترین نیرو .خوشگذران و..... هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار