بسیاری از شهروندان ،دلسوزان و دغدغه مندان شهر مهران به شدت از این اقدام شهرداری ابراز گلایه نموده واز وجود ردپای رابطه وسفارش مقامات ارشد شهرستان به اعضای شورای شهر وشهرداری سخن می رانند که امیدواریم اینگونه نباشد.
کد خبر: ۶۶۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 27 September 2018

تابناک ایلام::این روزها کمتر کسی است که نداند شهرداری ها چگونه با کمبود بودجه دست وپنجه نرم می کنند ،خصوصا شهرداری شهرهای کوچک استان ایلام که بدلیل نداشتن درآمد ،همیشه یک چشمشان به جیب دولت است.دولتی که خود  همیشه هشتش گرو نهش بوده و با مشکلات مالی واعتباری فراوانی روبروست.

وضعیت مالی واعتباری حاکم بر شهرداریها نیز به صورت کوچه ها خاکی ،خیابانهای پر از چاله وچوله ،فضا های سبز رنگ و رو رفته جلوه گری می کند ،واز سویی برخی از شهرداری ها ،همه ماههای سال را به پیمانکاران بدهکار ویا از پرداخت حقوق کارگران ساده خود عاجز نموده ومجبورند اندک اعتبارات دریافتی را نیز صرف تسویه بدهی های خود نمایند.

این سالها وضعیت درآمدی این شهرداری ها به گونه ای رقم خورده است که ماندگارترین کار عمرانی آنها در تغییر رنگ جداول و بلوارها نموده یافته است .برخی از آنها برای بهسازی ویا آسفالت یک خیابان ،دست به دامن دهها رابط ولابی شده تا شاید از این طریق مقداری  قیر یارانه ای دریافت واز شرمندگی حداقلی شهروندان درآیند.

این درحالیست از سویی دیگر ،اعضای شورای شهر وشهرداری برخی شهرها نیز بی توجه به وضعیت جاری ، تمام هم وغم خود را مصروف راضی نمودن مدیران ارشد نموده وبا حاتم بخشی از کیسه خلیفه ،به جای خدمت به خلق وجلب رضایت عمومی ،رضایت نزدیکان مدیران ارشد را ارجح می دانند.

اقدام روز گذشته شهرداری شهر مرزی مهران در آسفالت محوطه یک جایگاه خصوصی را می توان مصداق عینی  همین حاتم بخشی تلقی کرد. درحالیکه وضعیت خیابانها و معابر شهر مهران حسابی شهروندان را کلافه ورنجور کرده  ،شهرداری این شهر براساس مصوبه شورای شهر ،محوطه یک پمپ بنزین بخش خصوصی را آسفالت نموده است.

بسیاری از شهروندان ،دلسوزان و دغدغه مندان شهر مهران به شدت از این اقدام شهرداری ابراز گلایه نموده واز وجود ردپای رابطه وسفارش مقامات ارشد شهرستان به اعضای شورای شهر وشهرداری سخن می رانند که امیدواریم اینگونه نباشد.

درحالیکه که بسیاری از محلات شهر مهران علیرغم اینکه ماهها وبلکه سالهاست در انتظار کارعمرانی و آسفالت معابر قرار دارند ،این اقدام شهرداری در هزینه اعتبارات عمومی در اماکن خصوص می تواند مصداق عینی سوء استفاده و تضییع حقوق عمومی تلقی شود .امیدواریم اعضای محترم شورا وشهرداری این شهر پاسخ قانع کننده ای برای اقناع افکار عمومی در چنته داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
ساکن فاز 5 مهرانم، سال 71 خونه ساختیم هنوز کوچه مارو آسفالت نکردن. یعنی الان بعد از 26 سال کوچه ما خاکیه اونوقت میرن اماکن و فضاهای شخصی رو که اتفاقا درآمد نجومی هم دارن آسفالت میکنن. کوچه کارمندای شهرداری و افراد بانفوذ که بار سوم چهارمه آسفالت شدن. خیلی خیلی پارتی بازیه شهرداری مهران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
این که عادیه. چند سال پیش هم به خاطر ثبت نام پسر یکی از مسئولین وقت بندرعباس (پسر شهردار یا فرماندار دقیقا یادم نیست) در مدرسه ی دانشگاه چهار راه مرادی روبروی ساختمان بانک پارسیان محوطه ی این مدرسه توسط شهرداری آسفالت شد...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار