فرمانده گارد مرزی منطقه 3 عراق؛
گارد مرزی منطقه سه شرق عراق گفت: زائران اربعین حسینی میهمان ما هستند و ما متعهد به تامین امنیت این عزیزان در خاک عراق هستیم و در این راه تمام تلاشمان را برای رفاه آنان انجام میدهیم .
کد خبر: ۶۵۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 26 September 2018

[مرزبانان دو سوی مرز در مهران مهیای خدمت به زائران عتبات عالیات هستند]

به گزارش ایرنا، فرماندهان مرزبانی استان ایلام و گارد مرزی منطقه سه عراق در هفتمین نشست فرماندهان مرزبانی ایلام با فرماندهان گارد مرزی منطقه 3 استان واسط عراق اظهار کردند.

تعامل و همکاری مطلوب بین 2 کشور زمینه ساز امنیت و سلامت تردد زائران به خصوص در زمان برگزاری آیین اربعین حسینی است.

فرمانده مرزبانی استان ایلام در این نشست که در محل پایانه مرزی مهران برگزار شد، گفت: ماموریت مرزبانان 2 کشور رفع مشکلات سنوات قبل و بررسی راهکاری چگونگی خدمات رسانی بیشتر به زائران حسینی است.

سرهنگ یحیی الهی افزود: در این نشست راهکارهایی برای ارتقا امنیت پایدار در مرز پیشنهاد شد تا 2 کشور با آمادگی و امنیت بیشتر بتوانند در خدمت زائران اربعین حسینی باشیم، همچنین توافق شد تا فرصت باقی مانده برای هماهنگی بیشتر چندین جلسه تعاملی دیگر داشته باشیم.

فرمانده گارد مرزی منطقه 3 عراق نیز از آمادگی نیروهای این گارد برای خدمات رسانی به زائرین در اربعین امسال خبر داد و گفت: در این نشست ما مواردی که سال گذشته با آن مشکل داشتیم مورد بررسی قرار دادیم و خدا را شکر به تفاهم رسیدیم.

علی حسین عباس افزود: برای تسهیل در تردد زائرین تعداد کارکنان در مرز زرباطیه و دیگر مرزها را افزایش می‌دهیم و قرار است که دیگر مدیران ارشد در مرزها به طور شبانه روز به صورت شبانه روز حضور داشته باشند.

وی یادآور شد: زائران اربعین حسینی میهمان ما هستند و ما متعهد به تامین امنیت این عزیزان در خاک عراق هستیم و در این راه تمام تلاشمان را برای رفاه آنان انجام میدهیم .در پایان نشست توافق نامه همکاری بین دو طرف به امضا رسید.

شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.

روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین بیش از 2 میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار