فرماندار ایلام:
فرماندار ایلام گفت : این نزاع که دوشنبه شب رخ داده ادامه یک تنش و اختلاف خانوادگی قدیمی تر بود که دیروز دوباره منشا تنش بی مورد بین این دو خانواده و بی نظمی در فضای عمومی شد .
کد خبر: ۶۵۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 25 September 2018

 در این نزاع که بین دو خانواده منسوب به دو طایفه اصلی شهر چوار با زمینه ساخت اجتماعی طایفه ای رایج منطقه رخ داد پنج نفر زخمی شدند.

از طرفی برخی منابع محلی اظهار داشتند : که افراد مجروح شده ارتباطی با درگیر نداشته اند آنها از جمله اهالی حاضر در محل درگیری هستند.

به گزارش تابناک ایلام ؛فرماندار ایلام  اظهار داشت: این نزاع ادامه یک تنش و اختلاف خانوادگی قدیمی تر بود که دیروز دوباره منشا تنش بی مورد بین این دو خانواده و بی نظمی در فضای عمومی شد .

معروف بسطامی افزود: با حضور و اقدام های مناسب انتظامی بعد از لحظاتی فضای ملتهب منتفی و آرامش بر محل درگیری حکمفرما شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: برخی با دستاویز شاغل بودن یک یا چندنفر از طرفین درگیری در یک کارگاه صنعتی به دنبال مرتبط کردن نزاع با فضای صنعتی بخش چوار هستند که این رویکرد غیر سازنده و برخلاف تاکید عمومی درجهت اشتغال وتولید می باشد.

فرماندار ایلام تداوم فرهنگ رفتار طایفه ای را عامل و منشا رواج درگیری های این چنینی در فضاهای شهری منطقه زاگرس از جمله ایلام ذکر کرد و گفت : مشارکت بی مبنا ناشی از رفتارهای طایفه ای دراین گونه نزاع ها موجب شده که اختلاف های جزیی به تنش و مناقشه های پر دامنه بین خانواده ها مبدل شود.

وی یاد آوری کرد : با دگرگونی فرم معیشتی دامداری مبتنی بر کوچروی و ساخت اجتماعی عشایری و تحول و تنوع در وجه تولید و معیشت منطقه ، ادامه این دست رفتارها که در فضای ایلیاتی و عشایری که صدها سال به نحو موجه دراین منطقه رواج داشته دیگر ناموجه است ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار